اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

فلسطین و تحولات منطقه‌ محور رایزنی‌های سفیر ایران در تاجیکستان

سفیر ایران در تاجیکستان با همتایان خارجی خود در این کشور در خصوص تحولات فلسطین، جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی و موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

فلسطین و تحولات منطقه‌ محور رایزنی‌های سفیر ایران در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در ادامه رایزنی‌های خود با سفرای کشورهای اسلامی در خصوص تحولات فلسطین، با «مبارک بن عبدالرحمان النصر» سفیر قطر در این کشور دیدار کرد.

در این  دیدار وضعیت جاری در فلسطین اشغالی، به ویژه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف بر لزوم تداوم هم‌افزایی کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اقدامات وحشیانه و ضدانسانی رژیم اشغالگر قدس در غزه  تاکید کردند.

در ملاقات حقیقیان با «علی میرزمین عسکراف» سفیر آذربایجان در تاجیکستان نیز مسائل و موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران با اشاره به نشست اخیر منطقه‌ای 3+3 در تهران، حمایت از ساز وکارهای منطقه‌ای و برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

دو طرف مخالفت خود با دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای در امور منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

حقیقیان با اشاره به تداوم  اقدامات ددمنشانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین، بر لزوم هم‌افزایی بیشتر کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تأکید کرد.

سفیر ایران همچنین در دیدار با «سلمان بال» سفیر آکردیته سوئیس در تاجیکستان در خصوص تحولات منطقه آسیای مرکزی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

حقیقیان طی این دیدار با تشریح اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و به ویژه غزه، از حمایت کشورهای غربی به خصوص آمریکا از این رژیم اشغالگر و ناقض اصول و قوانین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و سکوت مجامع بین‌المللی به شدت انتقاد کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول