اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

فارس من| آزمون وکالت مرکز وکلا تکمیل ظرفیت نخواهد داشت

یکی از مسؤولان مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون وکالت این مرکز گفت: بر اساس قانون تسهیل، هر کسی بتواند تراز 70 درصد یک درصد برتر در این آزمون را کسب کند، قبول شده است؛ بنابراین در چنین شرایطی تکمیل ظرفیت معنا و مفهومی ندارد.

فارس من| آزمون وکالت مرکز وکلا تکمیل ظرفیت نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، مخاطبان این خبرگزاری پوش «درخواست تکمیل ظرفیت آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه» در بخش فارس من این خبرگزاری ثبت کرده اند.

در بیانیه این پویش آمده است که «با توجه به فاصله کم دو آزمون کانون و مرکز وکلا تعداد قابل توجهی از پذیرفته‌شدگان دو آزمون مشترک هستند که این امر منافات با هدف قانون تسهیل دارد در حالی که اگر آزمون مرکز بعد از اعلام نتایج آزمون کانون برگزار می‌شد با توجه به عدم شرکت قبول‌شدگان در آزمون مرکز حدود ۷ هزار نفر از مردودین آزمون اخیر به قبول‌شدگان اضافه می‌شدند که این مطلب نشان دهنده اجحاف واضح در حق متقاضیان امر وکالت می‌باشد.» 

اسماعیل حسینی ایجی، نماینده مرکز وکلا قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه بیان کرد: تکمیل ظرفیتی نخواهیم داشت. با توجه به قانون تسهیل هر کسی که بتواند تراز ۷۰درصد یک درصد برتر در این آزمون را کسب کند، در این آزمون قبول شده است. در چنین شرایطی تکمیل ظرفیت معنا و مفهومی ندارد. 

یکی دیگر از مدیران مرکز وکلا در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به قانون تسهیل بیان کرد: بر اساس این قانون ظرفیتی وجود ندارد که افراد به دنبال تکمیل آن هستند! بر اساس قانون تهسیل افرادی که در آزمون وکالت توانسته‌اند حد نصاب نمره را کسب کنند، امکان ثبت نام را دارند و در این رابطه ظرفیت و یا سقف تعدادی مشخص نشده، از همین رو تکمیل ظرفیت در قانون تسهیل معنا و مفهومی ندارد.

به گفته وی، افراد مختار هستند که در آزمون وکالت هر یک از دو نهاد (مرکز وکلا و یا کانون وکلا) ثبت نام کنند، افرادی که حد نصاب را کسب نکرده اند، به عنوان افراد پذیرفته شده (قبول شده) در این آزمون محسوب نمی‌شوند. براساس قانون تسهیل ظرفیتی در آزمون وجود ندارد که نیازی به تکمیل آن باشد! بنابرین تکمیل ظرفیتی نخواهیم داشت.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول