اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توقف موقت پذیرش درخواست‌ اخذ تابعیت روسیه در تاجیکستان

بخش کنسولی سفارت روسیه در تاجیکستان به دلیل اجرای قانون جدید فدرال برای مدتی پذیرش درخواست برای دریافت شهروندی این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

توقف موقت پذیرش درخواست‌ اخذ تابعیت روسیه در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت روسیه در تاجیکستان از 26 اکتبر به دلیل اجرای قانون جدید فدرال برای مدتی، پذیرش درخواست کنندگان برای دریافت شهروندی این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس اظهارات دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه زمان از سرگیری پذیرش درخواست‌کنندگان متعاقبا اعلام خواهد شد. در حال حاضر کارمندان بخش کنسولی در مقررات کاری تغییرات وارد می‌کنند.

قانون جدید شهروندی روسیه شامل تعدادی تغییرات است، از جمله بر اساس آن بازه زمانی رسیدگی به درخواست‌ از یک سال به 3 ماه کاهش یافته است.

شرایط و شاخص‌های اعطای شهروندی روسیه نیز برای بیش از 20 دسته از متقاضیان کاهش یافته است.

بر اساس این قانون، شرکت کنندگان در برنامه دولتی «اسکان مجدد هموطنان» باید زبان روسی، تاریخ روسیه و قوانین این کشور را امتحان دهند.

بر اساس داده‌های ماه می، در 3 ماه اول سال جاری میلادی بیش از 106 هزار خارجی تابعیت روسیه را دریافت کردند که بیشتر آنها به عبارتی 44 هزار و 900 نفراز شهروندان تاجیکستان بودند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول