اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شهردار قزوین باید پاسخگوی عملکرد خود در موضوع «بانک شهر» باشد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: زمین 121 میلیارد تومانی شهرداری قزوین، توسط بانک شهر با قیمتی بالغ بر 235 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده و شهردار در این خصوص و سایر مسائل مرتبط با بانک شهر باید پاسخگو باشد.

شهردار قزوین باید پاسخگوی عملکرد خود در موضوع «بانک شهر» باشد

علی فرمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به حواشی ایجاد شده در ارتباطات بین شهرداری قزوین و بانک شهر، اظهار کرد: یکی از مرغوب ترین زمین های شهرداری قزوین در بلوار نخبگان، 10 ماه پیش با پیشنهاد مدیریت شهری قزوین و با قیمت 121 میلیارد تومان به بانک شهر واگذار شد تا افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر نهایی شود. متاسفانه امروز بعد از 10 ماه نه تنها هیچ افزایش سرمایه ای رقم نخورده، بلکه بانک شهر این زمین را با قیمت 235 میلیارد تومان (قیمت پایه) به مزایده گذاشته است.

وی افزود: مدیریت شهری باید نسبت به این عملکرد پاسخگو بوده و بگوید چرا برای افزایش سرمایه، پیگیری لازم صورت نگرفته است؟! اگر پیگیری صورت گرفته و بانک خلف وعده کرده، چرا سند زمین به اسم بانک زده شده است؟

رییس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: وام 1500 میلیارد تومانی که شهردار قزوین قول داده بود برای اجرای پروژه های عمرانی از بانک شهر خواهد گرفت بعد از نزدیک به یک سال به چه نتیجه ای منجر شده است؟ مقصران این کوتاهی بزرگ مدیریت شهری چه کسانی هستند و چه زمانی معرفی می شوند؟ آیا از بانک شهر بابت این تاخیر و خسارات سنگینی که به سرمایه های شهروندان قزوینی وارد شده، شکایتی صورت گرفته است؟

فرمانی عنوان کرد: مدیریت شهری پاسخگو باشد که خسارت چند صد میلیارد تومانی که به شهروندان وارد شده را چگونه جبران خواهد کرد!؟

وی با ابراز تاسف از این اقدام مدیریت شهری قزوین یاد آور شد: در مجموع 206 میلیارد تومان پول به شکل های مختلف برای افزایش سرمایه به بانک شهر پرداخت شده و اگر سود 25 درصدی هم برای آن در نظر بگیریم باید بانک نزدیک به 45 میلیارد تومان به شهرداری قزوین پرداخت کند، که تاکنون انجام نداده است.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: اصلی ترین دلیلی که شورا به طرح شهرداری رای مثبت داد، در بخش اول تسویه بدهی به بانک شهر و نپرداختن سود به این بانک بود و در بخش بعدی، باز شدن خط اعتباری و دریافت 1500 میلیارد تومان تسهیلات و سپس افزایش سرمایه در این بانک بود که متاسفانه هیچ کدام از این موارد محقق نشد!

فرمانی در پایان تصریح کرد: به عبارت دیگر نه وام گرفتیم و نه افزایش سرمایه صورت گرفته و در کنار چند صد میلیارد تومانی که ضرر کردیم، ارتباط مان هم با این بانک قطع شده و این یک کوتاهی بزرگ مدیریتی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول