اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

افتتاح ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در سفر رئیس جمهور به کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۳۵ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان طرح صنعتی در سفر دوم رئیس جمهور به کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در سفر رئیس جمهور به کردستان

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: پتروشیمی شهرستان بیجار با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان به عنوان مهم‌ترین طرح در سفر ریاست جموری به کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این مطلب که در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان چندین پروژه مهم در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بیجار و قروه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه انواع تولید قیر با ۱۲۰ نفر اشتغالزایی در شهرستان مریوان، پروژه پتروس در شهرستان سقز با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر، پروژه آجر فشاری در شهرستان قروه با اشتغالزایی ۵۰ نفر و تولید پروفیل یوپی‌و‌ی‌سی در سنندج با ۹۰ نفر اشتغالزایی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین ۳ جاده دسترسی معادن شامل جاده قصلان - سریش آباد به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۹.۶ میلیارد تومان، الوندقلی شهرستان بیجار با اعتباری بالغ بر ۲۱.۶ میلیارد تومان و شاه‌نشین مریوان با اعتباری بالغ بر ۱۵.۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

خلیقی یادآور شد: در مجموع در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، ۲ طرح و ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از برکات سفر ریاست جمهور به استان کردستان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث طرح تحول سه جانبه نیز ۳۶ محدوده امیدبخش در استان کردستان شناسایی شده که برای ۱۰ محدوده آن پروانه اکتشاف صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با همکاری و هماهنگی مجموعه شستا سرمایه‌گذاری در ۴ شهرستان معدنی دیواندره، سقز، بیجار و قروه داریم و امیدواریم در امر سرمایه‌گذاری که تولید و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت گام‌های موثری برداریم.

خلیقی اظهار داشت: یکی از اهدافی که ما به جد پیگیر آن هستیم سرمایه‌گذاری در استان است و خوشبختانه تمامی سرمایه‌گذاری‌ها مصوبه ریاست جمهوری دارد.

به گفته وی، برای سرمایه‌گذاری تولید لوازم خانگی بزرگ در شهرک صنعتی شماره ۱ سنندج زمین واگذار می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر خواهد شد.

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه لوازم خانگی در شهرستان سنندج داریم که شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بوده و در آینده نزدیک شاهد رونق تولید و اشتغال در بحث صنعت، معدن و تجارت کردستان خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته، موارد دیگری در سایر بحث‌های صنعتی، معدنی و تجاری در استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار دارد.

خلیقی یادآور شد: بحث تجاری منطقه آزاد یکی از مواردی است که در سفر ریاست جمهوری بررسی شد و بحث منطقه آزاد تجاری صنعتی کردستان هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث بازگشایی بازارچه سیف سقز هم در دستور کار قرار دارد و با توجه به مطالبه‌ تجار و بازاریان شهرستان سقز این موضوع هم بررسی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بحث بازگشایی بازارچه‌های مرزی بحث تولید استان هم کامل در نظر گرفته شده و هیچ خللی در آن ایجاد نمی‌شود و لیست کالاهای وارداتی بررسی و لحاظ می شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول