اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امام جمعه اراک: سیاست جوانی جمعیت پیگیری و اجرا شود

امام جمعه اراک بر لزوم اجرا و پیگیری سیاست جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال کاهش جمعیت کشور است.

امام جمعه اراک: سیاست جوانی جمعیت پیگیری و اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: به برکت انقلاب و خون شهدا امروز شاهد اقتدار مثال‌زدنی و بی‌مانند نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی تصریح کرد: امروز ایران به چنان قدرتی دست پیدا کرده که در صنایع دریایی جزو ابرقدرت‌های جهان است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران مایه افتخار و اقتدار ایران اسلامی است، بیان کرد: نیروهای مسلح ایران با عشق به ایران و پیروی از ولایت فقیه همواره آماده جانفشانی برای خاک وطن هستند.

دری نجف آبادی گفت: امنیت خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند به واسطه اقتدار نیروی دریایی ایران در بالاترین درجه خود قرار دارد و هیچ قدرتی جرات تجاوز را ندارد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به واسطه صنایع بزرگ نقش موثری در توسعه سواحل مکران دارد، افزود: باید از توسعه سواحل مکران حمایت شود تا شاهد رونق و توسعه این سواحل و اقتصاد دریا باشیم.

امام جمعه  اراک در ادامه با اشاره مسائل غزه بیان کرد: امروز  نسل‌کشی واقعی را در غزه شاهد هستیم و جنایت چند روز اخیر اسرائیل برابر با 70 دهه گذشته آنها است.

دری نجف آبادی حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از جنایت‌های اسرائیل را نشان دهنده چهره واقعی این قدرت‌ها دانست و گفت: مسلمانان جهان باید حمایت معنوی و مادی خود را از مردم مظلوم و آزاده فلسطین اعلام کنند.

وی بیان کرد: آنچه امروز در غزه می‌گذرد دل‌های انسان‌های آزاده را در نقاط مختلف جهان به درد می‌آورد و چهره واقعی غرب به مسلمانان به نمایش گذاشته می‌شود، بعضی دولت‌های عربی که به دنبال سازش با اسرائیل غاصب هستند، بدانند نمی‌توان با این ماهیت پلید سازش کرد.

امام جمعه اراک در ادامه بر لزوم اجرا و پیگیری سیاست جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال کاهش جمعیت کشور است، بسیاری از داروهای بیماری‌های صعب العلاج ما را تحریم کرده‌اند اما وسایل جلوگیری از فرزندآوری را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند. 

به گزارش فارس تقویت و مردمی سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در زمینه خانواده، جمعیت، عفاف و حجاب، تعلیم و تربیت و مبارزه با فساد و بی‌بندوباری از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک بود.

پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول