اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت بی‌دریغ از صهیونیست‌ها وضعیت بایدن در نظرسنجی‌ها را بدتر کرد

نتایج یک نظرسنجی از کاهش مقبولیت رئیس‌جمهور آمریکا در میان هم‌حزبی‌هایش در نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

حمایت بی‌دریغ از صهیونیست‌ها وضعیت بایدن در نظرسنجی‌ها را بدتر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شاخص مطلوبیت عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات در میان طرفداران این حزب با افت ۱۱ درصدی به رقم بی‌سابقه ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است. 

این نظرسنجی بین ۲ تا ۲۳ اکتبر توسط موسسه افکارسنجی «گالوپ» و در بحبوحه حمایت‌های بی‌قید و شرط بایدن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه انجام شده است. 

پایگاه آکسیوس این افت بی‌سابقه در حمایت هم‌حزبی‌های بایدن از او را به حمایت‌های او از اسرائیل مرتبط دانسته و نوشته نتایج یک نظرسنجی دیگر گالوپ در فوریه نشان می‌دهد دموکرات‌ها بیشتر با فلسطینی‌ها احساس هم‌دردی و هم‌هویتی می‌کنند. 

بایدن در هفته‌های گذشته درخواست‌های جناح‌های موسوم به «ترقی‌خواهان» در حزب دموکرات که خواستار آتش‌بس در غزه شده‌اند را نادیده گرفته و به جای آن رژیم صهیونیستی را به ادامه حملات در غزه ترغیب کرده است. 

اظهارات روز گذشته بایدن مبنی بر اینکه به آمار فلسطینی‌ها درباره شمار تلفات حملات اسرائیل در غزه اعتماد ندارد نیز خشم عمومی از او را بیشتر کرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا که در کاخ سفید میزبان «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا بود، در نشست خبری مشترک در جواب به این سوال که وزارت بهداشت فلسطین شمار تلفات را بیش از ۶۵۰۰ نفر عنوان کرده است، گفت که «من به تعداد (آماری) که فلسطینیان دارند استفاده می‌کنند، ندارم».

بایدن مدعی شد: «من  درباره اینکه (آیا) فلسطینیان درباره تعداد کشته شدگان حقیقت را می‌گویند، هیچ نظری ندارم. من مطمئن هستم که افراد بی گناه کشته شده‌اند و این بهای آغاز کردن یک جنگ است».

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حال حمایت‌های همه جانبه از این رژیم هستند و واشنگتن سردمدار کمک‌های نظامی از تل‌آویو شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه حماس موضع گرفت و شامگاه چهارشنبه مدعی شد که «حماس نماینده اکثریت بیشتر ملت فلسطینی نبوده است».

به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا، «حماس حملات خود به اسرائیل را با هدف ممانعت از روند عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی انجام داد».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول