اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مفاخر ایران با ابزار هنر به نسل جوان معرفی شوند

رئیس انجمن آثار ‌ مفاخر فرهنگی کشور گفت: مفاخر ایران در سطح گسترده‌تر با بهره‌گیری از ابزارهای جدید هنری، خاصه به نسل جدید معرفی شوند.

مفاخر ایران با ابزار هنر به نسل جوان معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز اولین نشست شورای اجرایی کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدرضا فاضلیان از علمای شناخته شده استان و امام جمعه فقید ملایر با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار شد. 

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این نشست اظهار کرد: با توجه به تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری باشکوه کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدرضا فاضلیان، انجمن درصدد است که این مهم را با برنامه‌ریزی مناسب انجام دهد.

محمود شالویی گفت: در دولت مردمی توصیه اکید رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که مفاخر ایران در سطح گسترده‌تری با بهره‌گیری از ابزارهای جدید هنری، خاصه به نسل جدید معرفی شوند تا جنبه هویت‌بخشی این فعالیت‌ها بروز بیشتر داشته باشد.

وی افزود: در بزرگداشت چهره‌هایی چون آیت‌الله فاضلیان باید تلاش کرد این چهره‌ها ابتدا در شهر و استان محل سکونت خود به خوبی شناسانده شوند و در ادامه در سطوح ملی و فراملی جایگاه و اهمیت آنان برای همگان تبیین شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش دانشگاهی و دانش‌آموزی کنگره‌های بزرگداشت مفاخر فرهنگی ایران، خاصه کنگره آیت‌الله فاضلیان باید به صورت ویژه و جدی از سوی دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش مورد نظر باشند تا انتقال میراث ژرف عالمان و بزرگان گذشته این سرزمین به بهترین وجه ممکن به نسل نو ایران صورت پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های مقدماتی در رابطه با این کنگره در سال گذشته عنوان کرد: به همت انجمن آثار و مفاخر ملی و به منظور پاسداشت مقام عالم ربانی آیت‌الله سید رضا فاضلیان، کنگره گرامیداشت ایشان سال آینده در همدان برگزار می‌شود.

مسعود ویژه گفت: تاکنون سه جلسه در خصوص تشکیل شورای اجرایی این آیین نکوداشت برگزار شده و به زودی شورای سیاستگذاری ملاقاتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند داشت. 

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول