اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شناسایی و توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مانور پدافند غیرعامل در سازمان با هدف شناسایی و توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی و جلوگیری از ورود این مواد شیمیایی به چرخه تولید برای حفاظت از بخش کشاورزی و حفظ سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

شناسایی و توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در حاشیه مانور پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین روز از هفته پدافند غیرعامل بنام پدافند زیستی و تاب‌آوری در برابر حملات زیستی نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مانور پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی لرستان با هدف شناسایی و توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی و جلوگیری از ورود این مواد شیمیایی به چرخه تولید برای حفاظت از بخش کشاورزی و حفظ سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: یکی از اهدافی که دشمن پیگیری می‌کند این است که با بذر، سموم و سایر نهاده‌های تقلبی و غیرکاربردی در بخش کشاورزی به امنیت غذایی ما ضربه بزند.

شاهرخی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۸۵ فروشنده سم را در سطح استان داریم با همکاری سازمان تعزیرات به طور مستمر نظارت در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در صورت وجود سم تقلبی در بازار هزینه‌های سنگینی که برای کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی دارد، ضمن انجام اقدام لازم در مواجهه با سم‌های تقلبی، بتوانیم آنها را از سطح بازار جمع‌آوری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این مانور در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی‌بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران این بخش، تولید محصولات سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست محیطی مخرب در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق برگزار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول