اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ثبت‌نام ۵۶۱ داوطلب انتخابات مجلس در کرمانشاه قطعی شد

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: ثبت‌نام ۵۶۱ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قطعی شده که از این تعداد ۶۹ خانم و ۴۹۲ نفر آقا هستند.

ثبت‌نام ۵۶۱ داوطلب انتخابات مجلس در کرمانشاه قطعی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شعبانی رئیس انتخابات استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با ارائه آمار ثبت‌نام نهایی انتخابات، اظهار کرد: براساس آخرین آمار قطعی شده، در استان کرمانشاه از مجموع یک‌هزار و ۶۸ نفری(۹۳۳ نفر آقا و ۱۳۵ نفر خانم)که پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند در کل ۵۶۱ نفر ثبت‌نام خود را در ۶ حوزه انتخابیه کرمانشاه قطعی کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۹ خانم و ۴۹۲ نفر آقا هستند، خاطرنشان کرد: در روز اول ۳۰ نفر، روز دوم ۱۷ نفر، روز سوم ۵۵ نفر، روز چهارم ۶۰ نفر، روز پنجم ۱۰۵، در روز ششم ۱۳۶ و در آخرین روز  ۵۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو از ۱۲۸ نفری که در دور قبل پیش ثبت‌نام کرده‌اند، نام‌نویسی ۷۱ نفر قطعی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر از ۹۸ نفری که پیش ثبت‌نام کرده‌اند، ۵۱ نفر و در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از ۹۷ نفری که در دور قبل پیش ثبت‌نام کرده، ۴۷ نفر ثبت‌نام قطعی انجام داده‌اند.

 

به گفته شعبانی، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از ۱۱۸ نفری که در دور قبل پیش ثبت‌نام کرده‌اند، ۵۸ نفر و در حوزه انتخابیه کرمانشاه نیز از  ۵۵۶ نفری که در دور قبل پیش ثبت‌نام کرده‌اند، ۲۸۹ نفر ثبت‌نام قطعی انجام داده‌اند.

 

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه سنقرو کلیایی از ۸۱ نفر که در دور قبل پیش ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد ۷۱ نفر ثبت‌نام قطعی انجام داده‌اند.

شعبانی با اشاره به مشارکت چشمگیری از داوطلبان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان مشارکت داوطلبان در دوره یازدهم ۴۱۳ نفر، دهم ۲۹۵ نفر، نهم ۱۶۳ نفر بوده است.

به گفته این مسؤول، ۸۲ نفر از این تعداد تحصیلات دکتری، ۴۳۴ نفر فوق لیسانس، ۱۳ نفر تحصیلات حوزوی و ۳۱ نفر لیسانس و یک نفر دیپلم دارند.

شعبانی با بیان اینکه افرادی که سابقه ایثارگری و یا نمایندگی مجلس را دارند یک یا دو مدرک دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۳۹ نفر(۷ درصد) از مجموعه ثبت‌نامی‌های‌ قطعی سابقه نمایندگی مجلس در دوره قبل را داشته‌اند.

*ثبت‌نام ۷۰ نفر به ازای هر کرسی مجلس از کرمانشاه

شعبانی با اشاره به ثبت‌نام ۷۰ نفر به ازای هر کرسی مجلس از استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در این دوره طیف‌های مختلف جامعه از کارمندان، اساتید دانشگاه و روحانیون گرفته تا پزشکان، معلمان، نظامیان و وکلا برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام قطعی کرده‌اند. 

*اقبال جوانان کرمانشاهی به کرسی نمایندگی

وی از اقبال جوانان برای حضور در این دوره از انتخابات سخن گفت و افزود: ۲۶۶ نفر از ۵۶۱ نفر اعلام شده زیر ۴۵ سال سن دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به ثبت‌نام داوطلبانی از همه طیف‌های فکری و سیاسی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۵۳ نفر بین طیف سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۰۴ نفر بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۰۹ نفر بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۸۵ نفر بین ۴۵ تا ۵۰ سال، ۹۵ نفر بین ۵۰ تا ۵۵ سال، ۶۸ نفر بین ۵۵ تا ۶۰ سال، ۳۹ نفر بین ۶۰ تا ۶۵ سال، هفت نفر بین ۶۵ تا ۷۰ سال و یک نفر بین ۷۰ تا ۷۵ سال ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: صلاحیت ثبت‌نام شدگان به‌ مدت ۱۰ روز توسط مراجع ۵‌‌گانه، ۱۵ روز در هیأت اجرایی بررسی و نتیجه به داوطلبان و هیات نظارت اعلام خواهد شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول