اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر رئیس جمهور ترکمنستان به آنکارا با موضوع گاز و توسعه روابط

رئیس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر رسمی به «آنکارا» با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و سازوکارهای توسعه بیشتر همکاری بین دو کشور را بررسی می‌کند.

سفر رئیس جمهور ترکمنستان به آنکارا با موضوع گاز و توسعه روابط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر یک سفر رسمی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.

در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهر آنکارا، رئیس جمهور ترکمنستان مورد استقبال «آلب ارسلان بایراکتار» وزیر انرژی و منابع طبیعی و تعدادی از مقامات و جمعی از نمایندگان جامعه تجاری ترکیه قرار گرفت.

موضوع اصلی مذاکرات بردی‌محمداف با اردوغان در چارچوب این سفر رسمی ترانزیت گاز ترکمنی به اروپا از طریق این کشور و همچنین روابط تجاری و اقتصادی خواهد بود.

سفر رسمی رئیس جمهور ترکمنستان به ترکیه و دیدار آتی وی با اردوغان گام دیگری در جهت تعمیق همکاری‌های سنتی بین دو کشور تلقی می‌شود.

علاوه بر این، دو طرف قصد دارند روند گسترش افق منافع متقابل را بررسی و موثرترین اشکال و سازوکارهای اجرای عملی آنها با در نظر گرفتن اهداف اولیه توسعه دو کشور را پیدا کنند.

پیش از سفر بردی‌محمداف به آنکار «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه به عشق آباد سفر و در دیدار با همتای ترکمنی خود از تمایل کشورش برای دادن وضعیت نهادی به اتحاد انرژی آذربایجان، ترکیه و ترکمنستان خبر داده بود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول