اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

وزیر کشور: واگن پارس می‌تواند زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌ به کشور باشد

وزیر کشور گفت: واگن پارس محوری است که می‌تواند علاوه بر تولید کنونی و تامین نیاز کشور، زمینه ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تری باشد که کشور به آن نیاز دارد.

وزیر کشور: واگن پارس می‌تواند زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی  قطارهای پیشرفته‌ به کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد وحیدی صبح امروز در بازدید از بخش‌‌های مختلف شرکت واگن پارس اظهار کرد: شرکت واگن پارس اراک یکی از شرکت‌های توانمند کشور در تولید انواع واگن است که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در تولید واگن و مترو دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت این واحد تولیدی در تامین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

وزیر کشور بیان کرد: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است، به ویژه تولیداتی که می‌توانند زمینه رونق سایر تولیدات را نیز فراهم کنند، واگن سازی می‌توانند سایر صنایع را به کار انداخته و آینده قوی‌تری هم داشته باشد با توجه به اینکه در دنیا قطارهای سریع السیر مطرح است، حتما باید تکنولوژی آن به داخل وارد شود.

وحیدی بیان کرد: واگن پارس محوری است که می‌تواند علاوه بر تولید کنونی و تامین نیاز کشور، زمینه ساز انتقال تکنولوژی  قطارهای پیشرفته‌تری باشد که کشور به آن نیاز دارد.

وی گفت: برنامه‌هایی در خصوص قطارهای سریع‌السیر در خط تهران و اصفهان، تهران و مشهد داریم، علاوه بر شهرهای فعلی که از مترو استفاده می‌کنند قطعا در آینده شهرهای دیگری را خواهیم داشت که نیاز به مترو دارند، واگن پارس یک صنعت قدیمی و توانمند است که می‌تواند نیازها را تامین کند و ظرفیت‌های خوبی در تولید واگن‌های باری، لوکومتیو و مترو دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وزیر کشور تاکید کرد: قراردادهایی وجود دارد که مربوط به سابق است، سابقاً یک قرارداد فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو منعقد شده بوده که این قرارداد در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است، این بررسی جزو برنامه‌هاست که پیگیری خواهد شد.

وحیدی گفت: واگن پارس کارخانه مهمی است که نباید ظرفیتش از دست برود، برای آینده قراردادهایی را مذاکره خواهیم کرد، آنچه این شرکت می‌تواند توسعه دهد را بررسی خواهیم کرد، برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت واگن پارس در تامین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

در این مراسم با حضور وزیر کشور ۸۰ دستگاه انواع واگن ساخت واگن پارس مپنا به ناوگان ریلی کشور تحویل داده شد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول