اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لایروبی و ساماندهی مناطق سیل‌زده خراسان‌شمالی در حال پیگیری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی گفت: لایروبی و ساماندهی مناطق دچار خسارت و مناطق سیل‌زده استان، خصوصا جوادیه بجنورد توسط دستگاه‌های خدماتی در حال انجام است.

لایروبی و ساماندهی مناطق سیل‌زده خراسان‌شمالی در حال پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامرضا شفیق مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی و ساماندهی مناطق دچار خسارت و مناطق سیل‌زده جوادیه بجنورد توسط دستگاه‌های خدماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طی سیل هفته گذشته به برخی از مناطق بجنورد، جاجرم و اسفراین خساراتی وارد شد، گفت: بیشترین خسارت در بجنورد در منطقه جوادیه بود که سبب آبگرفتگی برخی از منازل و تخریب یکی از خانه‌های قدیمی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بلافاصله اقدامات لازم برای رفع مشکل در این منطقه آغاز شده است، افزود: با همکاری دستگاه‌ها از جمله آب منطقه‌ای و شهرداری بجنورد، مقرر شد نسبت به رفع سیل‌گیری منطقه جوادیه اقدام شود.

شفیق تصریح کرد: در شرایط کنونی و بدلیل بارندگی‌های اخیر، امکان عملیات رسوب‌برداری و لایروبی از کف مسیل تا خشک شدن نسبی آن وجود ندارد اما با استقرار دو دستگاه بیل مکانیکی، احداث و تقویت خاکریزهای حائل و مسدود نمودن محل‌های خروج سیلاب از مسیل در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی این بارش‌ها به اراضی باغی و کشاورزی و تاسیسات و کانال‌های آبی دو روستای کلاته ترک‌ها و قلی جاجرم خسارت‌هایی وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی افزود: سیل علاوه بر رسوب‌گذاری در معابر روستا به ۸ واحد روستایی نیز خسارات جزیی وارد آورده است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول