اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: روابط با آمریکا را بر اساس احترام متقابل تقویت می‌کنیم

رئیس جمهور چین گفت که پکن به تقویت روابط آمریکا بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری سودمند دوجانبه ادامه می‌دهد.

پکن: روابط با آمریکا را بر اساس احترام متقابل تقویت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین امروز (چهارشنبه) به ارزیابی روابط کنونی بین واشنگتن و پکن پرداخت.

شی در جریان دیدار با «گِیوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا که به پکن سفر کرده، گفت که چین به تقویت روابط آمریکا بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری سودمند دوجانبه ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور چین همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا هم همین رویکرد را در قبال پکن داشته باشد و آن را انجام دهد.

وی در این‌باره توضیح داد: «سیاست جمهوری خلق چین در قبال ایالات متحده همیشه این بوده است که به احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری سودمند متقابل پایبند باشد. چین به عمل در این مسیر ادامه خواهد داد و امیدوار است که آمریکا نیز به سمت چین حرکت کند».

شی قبلاً بارها تاکید کرده بود که آینده و سرنوشت بشریت به این بستگی دارد که آمریکا و چین بتوانند مسیر درست همزیستی مسالمت‌آمیز را پیدا کنند.

پیش از این نیز رئیس جمهور چین با بیان اینکه واشنگتن و پکن باید به همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر برسند، تلویحاً بر لزوم کاهش تنش بین دو کشور تاکید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول