اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری ایجاد می‌شود

ارتقای دانش مالکیت فکری محور اصلی تفاهم‌نامه وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک است که به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور رسید.

دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری ایجاد می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید، دو طرف با هدف رشد دانش مالکیت فکری، همکاری آموزشی و پژوهشی خواهند داشت.

همکاری در تحلیل، بررسی و تجاری‌سازی اختراعات، مدل‌های مصرفی، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و گسترش ثبت نشانه‌های جغرافیایی، منابع ژنتیکی و دانش سنتی و فلوکور بین وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک  افزایش می‌یابد. 

همچنین برگزاری رویدادها مشترک اعم از دوره‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها و همایش‌ها در راستای توانمندسازی ذینفعان مالکیت فکری و تدوین محتوای آموزشی در راستای آگاهی بخشی عمومی و تخصصی از حقوق مالکیت فکری از مفاد این تفاهمنامه است.

طرفین در این تفاهم‌نامه موافقت کردند در خصوص پروژه‌های ملی و بین‌المللی مربوط به مالکیت فکری و ارتقای جایگاه بین‌المللی با هم همکاری کنند و برای تدوین ضوابط حمایت مالی از تجاری‌سازی اختراعات مدل‌های مصرفی علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و اعطای گرانت مالکیت فکری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

از موارد دیگر این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین استراتژی معاینامه مدل مالکیت فکری برای پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و راه‌اندازی دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری و همچنین تالیف و ترجمه متون تخصصی مالکیت فکری اعم از کتاب مجله و مقالات کاغذی و الکترونیکی اشاره کرد.

حمایت از سازکارهای ارزش گذاری سرمایه‌گذاری و فروش دارایی‌های ناشی از آفرینش‌های فکری همکاری در جهت ایجاد کارگزاری‌های مالکیت فکری در پارک‌های علم و فناوری انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در حوزه مالکیت فکری و همکاری در راه‌اندازی نشریه علمی مالکیت فکری از مفاد دیگر این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه به همکاری در زمینه ایجاد ساز و کار مناسب جهت داوری درخواست‌های ثبت اختراعات نیز اشاره شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اعطای جایزه ملی مالکیت فکری و انتخاب برند برتر شرکت‌های فناور و دانش بنیان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری برای توانمندسازی دفاتر مالکیت معنوی در پارک‌های علم و فناوری و تأسیس مرکز داوری مالکیت فکری از دیگر مفاد مهم این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول