اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در استان، گفت: عشایر، گردشگران و کوهنوردان با توجه به رخداد صاعقه از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

افزایش رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در چهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سامانه بارشی که از شب گذشته وارد چهارمحال و بختیاری شده است به صورت ضعیف در برخی مناطق کوهرنگ خصوصا ارتفاعات فعال است و همچنین تا کنون در بازفت یک دهم میلی‌متر بارش گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ساعات آینده‌ این سامانه بارشی به تدریج فعالیت خود را آغاز کرده و تا اواسط روز پنجشنبه در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید طی امروز و روزهای آینده در استان هستیم، افزود: شدت بارش‌های این سامانه در حال حاضر مربوط به کوهرنگ، بخش مرکزی، فارسان، لردگان، بروجن، فلارد و خانمیرزا است.

نوروزی اضافه کرد: برای روز پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی استان ضعیف می‌شود و در نیمه جنوبی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کاهش دمای هوا در استان

وی بیان کرد: برای صبح روز جمعه کاهش دمای هوا در استان انتظار می‌رود و همچنین طی فعالیت این سامانه بارشی در گردنه‌های برخی مناطق خصوصا نقاط کوهستانی شاهد پدیده مه و کاهش دید هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم کشاورزان محلول پاشی انجام ندهند، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که قصد زراعت دارند بستر زمین خود را جهت کشت آماده کنند.

وی اظهار کرد: عشایر، دامداران، کوهنوردان و گردشگران با توجه به رخداد صاعقه از صعود به ارتفاعات و اتراق در مناطق پُر مخاطره خودداری کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول