اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دستگیری ۳ متهم با ۶۴۰ قطعه سکه عتیقه در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری ۳ متهم نگهداری و خرید و فروش ۶۴۰ سکه عتیقه در قم خبر داد و گفت: این سکه‌ها که به ادعای متهمان از کوهی در استان‌های غربی کشور کشف شده است ، مربوط به دوره افشاریه، زندیه، صفویه و قاجاریه است.

دستگیری ۳ متهم با ۶۴۰ قطعه سکه عتیقه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب با اشاره به رصد اطلاعاتی و شناسایی فنی این متهمان با تلاش‌های پلیس اطلاعات فراجا گفت: متهمان در منزلی در قم در حال خرید و فروش سکه‌ها بودند که توسط پلیس دستگیر شدند و به منظور تکمیل تحقیقات در شعبه ۲۷ دادیاری استان برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

این مقام قضایی با اشاره به ماده ۵۶۲ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات بیان داشت: هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی و خریدو و فروش اموال حاصل از کاوش و حفاری جرم است و اقدام برای قاچاق آن‌ها نیز از مصادیق قاچاق کالای ممنوع بوده و مطابق قانون شامل مجازات می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در نهم مهر‌ماه سال جاری نیز فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم از کشف و ضبط ۱۰ سکه تاریخی نقره متعلق به دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی و دو سکه مسی متعلق به دوره صفوی از یک خانم خبرداده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول