اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ورزش دانش‌آموزی پایه‌گذار ورزش قهرمانی است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی پایه گذار ورزش قهرمانی است، گفت: بسیاری از استعدادهای ورزشی از دلِ رقابت‌های آموزشگاهی شناسایی می‌شوند.

ورزش دانش‌آموزی پایه‌گذار ورزش قهرمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، محمدحسین رمضانی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و فعالان حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گیلان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بندانزلی با اشاره به ابعاد مختلف درس تربیت بدنی اظهار کرد: درس ورزش، مادر همه دروس است و بسیاری از علوم زیستی، هندسی، فیزیک و همچنین خصلت‌های رفتار پهلوانی در انواع ورزش توسط مربیان و معلمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بحث محتوایی در کلاس‌های تربیت بدنی گفت: شایسته است معلمان در هر ماه ۲ جلسه با داشتن طرح درس و بحث‌های محتوایی، علم ورزش را به صورت جزوه و پاورپوینت به دانش‌آموزان ارائه کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش هویت‌بخش ورزش در جامعه و روابط بین‌الملل بیان کرد: اقتدار ورزشی، در سطح جهان موجب معرفی فرهنگ غنی کشورمان به جهانیان می‌شود و به بازدارندگی در عرصه سیاست‌ورزی بین کشورها کمک می‌کند.

رمضانی با تأکید بر اهمیت ورزش قهرمانی و ضرورت پشتوانه‌سازی ورزشی افزود: بسیاری از نخبگان ورزش قهرمانی از درون مسابقات آموزشگاهی شناخته می‌شوند؛ بنابراین ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش با دستگاه ورزش و جوانان در جهت شناسایی قهرمانان آینده ورزش کشور ضروری است.

وی با اشاره به نقش معلمان ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان گفت: هدایت دانش‌آموزان در معرض خطر به سوی میادین ورزشی در کاهش معضلات و بزه‌های رفتاری بسیار موثر است. 

به گزارش فارس، در پایان این همایش از ۲۵۰ معلم، دانش‌آموز و فعال حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول