اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

35 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح منجر شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: 35 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان در 6 ماهه نخست سال جاری به صلح و سازش انجامیده است.

35 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح منجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی اظهار داشت: شورای حل اختلاف استان در 6 ماهه اول سال جاری در پرونده‌های قابل صلح و سازش، عملکرد بیش از 35 درصد مصالحه را ثبت کرده است.

وی افزود: در این مدت تعداد 11 هزار و 457 فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف به صلح و سازش انجامیده، همچنین در این بازه زمانی تعداد 3 فقره پرونده قصاص نفس با حصول سازش و رضایت اولیاء دم، منجر به عدم اجرای حکم قصاص شد که بسیار امر مبارکی است.

رئیس کل دادگستری استان تأکید کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌‌های شورای حل اختلاف و تداوم و گسترش این امر مهم و اثربخش فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهاست، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعان و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه است.

موسوی با تاکید بر ضرورت رفتارهای کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، تصریح کرد: همکاری مردم و اعضای شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و ارتقاء صلح و سازش ضروری بوده و باید فرهنگ اسلامی اصلاح ذات البین، ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول