اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

سلیمانی: فعالیت‌های ماندگار دانشگاهی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر پیوست پدافند غیرعامل در کنار تمام فعالیت‌های ماندگار دانشگاهی تأکید کرد.

سلیمانی: فعالیت‌های ماندگار دانشگاهی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست ملی پدافند غیرعامل وزارت علوم با محکوم کردن کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: در بحث پدافند غیرعامل ابعاد و بخش‌های مختلفی مانند سخت‌افزاری، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، قرارگیری و محل‌یابی و... مورد توجه قرار می‌گیرد که بسیار مهم است.

وی افزود: امروزه دانشگاه‌ها مقاوم‌سازی نیروی انسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند و اگر در دانشگاه‌ها بتوانیم انسان‌های آگاه، باسواد و توانمند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای دفاع از حیثیت خود، خانواده و کشور تربیت کنیم، می‌توان گفت کار پدافندی انجام داده‌ایم.

سلیمانی اضافه کرد: مسائلی مطرح می‌شود که از طریق حوادث طبیعی و غیرطبیعی، آسیب‌هایی به جامعه وارد می‌کند که مسائل و نکات اصلی فریب است. در سیستم‌های اجرایی، رزمی، الکترونیکی و... فریب، دو بخش تهاجم و دفاع وجود دارد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هرچه در یک صحنه الکترونیکی گیرنده مقاوم‌تر باشد، می‌تواند دفع حمله انجام دهد. انسان هم همین‌طور است. اگر دانشجویان و اساتید از نظر عقیدتی، سیاسی و تفکری توانمندی داشته باشند، می‌توانند در مقابل هجمه‌های مختلفی که به فکر انسان در حوزه‌های انحرافی و تخریبی انجام می‌شود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دفع کند.

وی گفت: عملا با آموزشی که در دانشگاه‌ها می‌دهیم، دانشجویان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ابعاد مختلف توانمند می‌کنیم. به‌طوری‌که همه رژه‌های آموزشی دنیا هم همین‌گونه هستند، ولی بُعد اصلی توانمندسازی این است که اگر یک انسان توانمند باشد، خیر و برکاتش به تمام جامعه برمی‌گردد.

سلیمانی اضافه کرد: نخبگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید در مقابل تهاجم دشمن مقاوم کنیم. کشورهایی که در کرسی‌های استکباری قرار گرفته‌اند، یکی از اهداف اصلی‌شان این است که کشورهای دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در زمینه نخبگی و پیشرفت عقب بیندازد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دفع مسائلی که می‌تواند کشوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سیستم‌های غلط برساند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقاوم‌سازی و نیروی انسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برابر هجمه‌هایی که هست مقاوم کرده‌ایم. حوزه استکبار دوست دارد انسان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت سلطه خود دربیاورد. انسان‌های آزاده توانمند هستند و بُعد آسیب‌‌ناپذیری در آنها رشد کرده و می‌توانند از طریق این مقاوم بودند، جامعه‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از هجمه‌ها نجات دهند.

وی اضافه کرد: کشورهایی که طی 200 سال گذشته استعمار شده‌اند، زبان‌شان تغییر کرده است که بعد از آن اتفاقاتی افتاده، ولی برای ما این اتفاق نیفتاده است. زبان فارسی، زبان قوی‌ای است و عناصر پدافندی غیرعامل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب می‌داند. در طول تاریخ جزو افتخارات ملت ایران است که استعمارگران نتوانسته‌اند زبانش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند. با مقاوم‌سازی‌ که در طول تاریخ صورت گرفته، نتوانسته‌اند زبان ما تغییر نکرده است.

سلیمانی به بحث ترویج و تربیت نیروی انسانی اشاره کرد و گفت:‌ نیروی انسانی توانمند می‌تواند فرهنگ خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترویج کند. البته بخش سخت‌افزاری بسیار مهم است و باید از سخت‌افزار و سرمایه‌های ملی‌مان در دانشگاه‌ها استفاده کنیم که جنبه اطلاعاتی دانشگاهی داشته باشند و حتما باید سیستم‌های الکترونیکی مورد حفاظت قرار بگیرند و تدابیر لازم انجام شود. باید در زمینه سخت‌افزاری ضعف‌هایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کنیم و شبکه‌سازی در پدافند غیرعامل یک امر اصلی و مهم است.

وی افزود: باید دانشجویان مستعد و نخبه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مقابل افکار غلط و انحرافی توانمند و مقاوم کنیم و این دانشجویان زیر چتر رهبری قرار بگیرند و بمانند و کارشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهند که مطمئنا به قله‌های تمدنی خواهیم رسید و می‌رسیم. چون مسیر و راه و هدف مشخص است و ما باید فقط توانمندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا برده باشیم. در دانشگاه‌ها با تشکل‌های غیررسمی شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، به‌طوری‌که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی حزب و تشکل‌های غیررسمی داریم که مجوزی از دانشگاه ندارند، ولی فعالیت‌شان از هر حزب و تشکل دیگری بیشتر است و تولید، اثرگذاری و جهت‌دهی بیشتری دارند.  جهان با تحولات تکنولوژی که صورت گرفته وارد یک مرحله دیگری از سبک زندگی شده است و باید این پدیده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بشناسیم و ما هم در آنجا حضور پیدا کرده و کارهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش ببریم. بنابراین حفاظت از اطلاعات بسیار مهم است. در حال حاضر پروژه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف صورت می‌گیرد که باید از آنها حفاظت و به عنوان یک منبع اقتصادی از آنها استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هر فعالیت اساسی که ماندگار است باید پیوست پدافند غیرعامل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول