اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

نوش‌آبادی: مردم غزه با تمام کشورهای استکباری در جنگ هستند

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها نقش مدیریت جنگ در اسرائیل را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: در این روزها مردم مظلوم غزه با تمام کشورهای استکباری در جنگ هستند.

نوش‌آبادی: مردم غزه با تمام کشورهای استکباری در جنگ هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا، نشست کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی، دبیران و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران و نیز با حضور دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه در سالن جلسات کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد.

در همین راستا، حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه توانا، گفت: این جلسه با پیشنهاد کمیسیون امنیت‌ملی مجلس و با پیگیری‌های ریاست این کمیسیون و موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جلسه با هدف هم‌افزایی، جلب مشارکت، حمایت و کمک به حل مشکلات مردم مظلوم غزه از جانب کشورهای اسلامی تشکیل شد، اظهار کرد: در ابتدا هدف اصلی این نشست که حمایت کشورهای اسلامی از فلسطین بود، برای مدعوین جلسه تشریح شد.

نماینده ورامین با اشاره به استقبال بسیار خوب از این نشست، عنوان کرد: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در این نشست تاریخچه‌ای از فلسطین، سرزمین‌های اشغالی، فشارهای بی امان رژیم صهیونیستی و نیز ضرورت حمایت کشورهای اسلامی از مردم مظلوم غزه را مطرح و شرایط امروز سرزمین های اشغالی را تشریح کرد.

وی در ادامه گفت: رئیس مجلس با صراحت اعلام کردند که این وضعیت در غزه پایدار نخواهد ماند و در آینده نزدیک شرایط تغییر خواهد کرد. 

نوش‌آبادی با بیان اینکه خود نیز در این نشست صحبت کرده، گفت: امروز تنها رژیم صهیونیستی نیست که باید در مقابل جنایت‌های ضدبشری و نسل کشی پاسخگو باشد بلکه همه کشورهایی که حامیان این رژیم غاصب بوده اند علی الخصوص آمریکا در این جنایت شریک بوده و باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی قوانین بین‌المللی و مقررات جنگی را نقض کرده‌ است، افزود: این تنها برای رژیم غاصب صهیونیستی نیست بلکه همه حامیان آنها باید محاکمه شوند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خاطر نشان کرد: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بسیاری از بنیان‌های دفاعی و نظامی صهیونیست‌ها از بین رفت و این مسئله به سادگی قابل ترمیم نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نقش مدیریت جنگ در اسرائیل را ایفا می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها باحمایت‌های سیاسی، مالی و تسلیحاتی و... تنها به دنبال حفظ منافع خود از جانب اسرائیل در منطقه بوده‌اند.   

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز مردم مظلوم فلسطین تنها با رژیم غاصب در جنگ نبوده بلکه با تمام کشورهای استکباری در جنگ است لذا کشورهای اسلامی نیز باید پشتوانه ملت مظلوم فلسطین باشند.

وی اظهار کرد: مردم مظلوم فلسطین حتی به بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس هم پناه می‌برند آنها این اماکن را بمباران می کنند، این جنایت های وحشیانه اوج خباثت و رذالت است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس حمایت برخی از اعضای شورای امنیت از رژیم غاصب را ناامنی و آتش‌افروزی دانست و گفت: نهادهای حقوق بشری نیز در مقابل این مسئله سکوت کرده‌اند و واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی در پایان با اشاره به سخن امیرالمومنین علی (ع)«روزی که مظلوم از ظالم انتقام می‌گیرد به مراتب شدیدتر و سخت‌تر از روزی است که ظالم به مظلوم ظلم کرده است» گفت: به زودی مردم فلسطین و غزه انتقام سخت خود را از رژیم غاصب خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر رو به کشتار مردم بی‌دفاع غزه آورده و تاکنون بیش از هزار زن و کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است به‌گونه‌ای که در روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه رژیم جنایتکار صهیونیستی بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد و بیش از هزار کودک و زن مظلوم را به شهادت رساند.

اسرائیل ظالم در حمله‌ای دیگر یکی از ساختمان‌های کلیسای ارتدوکس این شهر را مورد هدف و بمباران قرار داد و در جریان این حمله شماری از زنان و کودکان که در این کلیسا پناه گرفته بودند، شهید و زخمی شدند. 

پایان پیام/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول