اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

درخواست از خوزستانی‌ها برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: در حال حاضر به خون به ویژه گروه O منفی نیاز داریم بنابراین از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

درخواست از خوزستانی‌ها برای اهدای خون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی فیضی مدیرکل انتقال خون خوزستان امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره وضعیت ذخایر خونی در خوزستان توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز شاهد بروز عفونت‌های تنفسی، ویروسی و سرماخوردگی هستیم و فرد بیمار پس از ۱۰ تا ۱۲ روز از بهبودی می‌تواند نسبت به اهدای خون اقدام کند به همین خاطر نیز در این فصل میزان مراجعه برای اهدای خون کمتر می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که هم‌اکنون در حال مدیریت شرایط هستیم و مشکل زیادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خون به ویژه گروه O منفی نیاز داریم بنابراین از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با بیان اینکه خون برای بیماران خاص و بیمارستان‌ها تامین می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی ایجاد نشده است.

وی با اشاره به این نکته که تا جایی که خون داشته باشیم نیاز بیمارستان‌ها را نیز تامین می‌کنیم، تصریح کرد: باید توزیع متناسب با نیاز باشد بنابراین اگر یک بیمارستان به ۱۰ واحد خونی نیاز داشته باشد، هشت واحد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در مقابل، نیاز خونی بیماران اورژانسی تامین می‌شود.

فیضی یادآورد شد: با توجه به اینکه خوزستان استان بزرگی است و معین تامین خون استان‌های دیگر نیز هست و تعداد زیادی بیمار تالاسمی و در مواردی توریست درمانی نیز داریم، نیاز به خون در خوزستان زیاد است.

مدیرکل انتقال خون خوزستان به خون مورد نیاز استان اشاره کرد و گفت: به صورت میانگین روزانه بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ واحد خون در استان خوزستان مصرف می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول