اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

افتتاح همزمان 25 اتاق تخصصی‌ درس تربیت‌بدنی در مدارس استثنایی

مراسم افتتاح ۲۵ اتاق درس تربیت بدنی و ۵ کانون تندرستی با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

افتتاح همزمان 25  اتاق تخصصی‌ درس تربیت‌بدنی در مدارس استثنایی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح ۲۵ اتاق درس تربیت‌بدنی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در ۱۵ استان و ۵ کانون تندرستی در ۵ استان با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراسم با اشاره به ماهیت ورزش به عنوان پدیده‌ای چندبعدی و دارای کارکردهای مختلف، ابعاد تربیتی، فرهنگی و اجتماعی ورزش در آموزش و پرورش را با اهمیت برشمرد و از ساحت تربیت‌بدنی و زیستی هم به مثابه هدف تربیتی و هم به مثابه راه و طریقت تحقق اهداف سایر ساحت‌های تربیتی یاد کرد.

طریفی حسینی ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه ورزش مدرسه‌ای در ترویج سبک زندگی سالم و کارکردهای تربیت‌بدنی و ورزش برای دانش‌آموزان استثنایی، ورزش مدرسه‌ای را به عنوان سنگ بنا و پایه پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی در کشور دانست و با برشمردن اهمیت رویکرد خانواده محوری در آموزش و پرورش، بر ترویج ورزش همگانی و مشارکت خانواده‌ها با محوریت مدارس تأکید کرد.

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانش‌آموزان استثنایی بر لزوم برنامه‌ریزی جدی‌تر برای بهره‌برداری از اوقات فراغت دانش‌آموزان و برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی در ادامه با برشمردن سه اصل «دسترسی به فضاها و زیرساخت های ورزشی»، «بهره‌مندی جامعه هدف از فضاها و زیرساخت های ورزشی» و «بهره‌وری فضاها و زیرساخت‌های ورزشی» خواستار استفاده بهینه از ظرفیت فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای و فراهم شدن امکان بهره‌مندی مردم و خانواده‌ها از فضاها و زیرساخت‌های ورزشی مدارس شد.

در پایان این مراسم مقرر شد ضمن احصای مدارس استثنایی فاقد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای استاندارد و برنامه‌ریزی مشترک برای تجهیز آنها، ۳۶ اتاق تخصصی درس تربیت‌بدنی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و ۳۶ اتاق دیگر توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مدارس استثنایی فاقد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، تأمین اعتبار و برای بهره برداری در بهمن سال جاری آماده شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول