اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بیش از 2000 هکتار اراضی ملی و دولتی در خوزستان به دولت بازگشت

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال دو هزار و 371 هکتار اراضی ملی و دولتی در این استان رفع تصرف و به دولت اعاده شد.

بیش از 2000 هکتار اراضی ملی و دولتی در خوزستان به دولت بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با برگزاری جلسات متعدد شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان و پیگیری و اقدامات به‌موقع مدیران قضایی و دادستان‌های استان، دو هزار و 371 هکتار از عرصه‌های ملی و اراضی دولتی پس از رفع تصرف به دولت بازگردانده شد که ارزش ریالی آن حدود 16 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: در راستای عمل به دستورالعمل اجرایی رئیس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور و به‌منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری، با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های منابع طبیعی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد و با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه‌ها کنند، برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

دهقانی افزود: از ابتدای امسال همچنین 21 هکتار از زمین‌هایی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده بود، به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و یا با احکام قضایی به وضع سابق بازگشت.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که در این مدت 790 پرونده در حوزه تصرفات اراضی ملی، منابع طبیعی، تخریب محیط زیست و اراضی ساحلی رودخانه‌ها تشکیل و به موضوعات آن رسیدگی شد، از مدیران دستگاه‌های متولی و اعضای شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال و اراضی استان خواست تا اقدامات پیشگیرانه در خصوص هرگونه تهدید و تعرض به اراضی ملی و تخریب زمین‌های کشاورزی و باغی را به صورت جدی‌تر در دستور کار خود قرار دهند.

دهقانی همچنین از دستگاه‌های دولتی خواست تا با نظارت بیشتر بر اموال منقول و غیرمنقول خود، از فراهم شدن زمینه هرگونه جرم در این خصوص و ایجاد ضرر و زیان به بیت‌المال جلوگیری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول