اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رفع تصرف از ۵۰۰ هکتار از مناطق حفاظتی در دشت آزادگان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظتی ام الدبس در شهرستان دشت آزادگان از متصرفان خلع ید شده است.

رفع تصرف از ۵۰۰ هکتار از مناطق حفاظتی در دشت آزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عزیز قلاوند فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: با دستور دادستان دشت آزادگان، تصرف ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در منطقه ام الدبس که جزء مناطق حفاظت شده چهارگانه استان است، رفع شده است.

وی بیان کرد: اراضی ملی در استان بیشتر برای استفاده در زمینه کشاورزی تصرف می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم حفاظت و صیانت از اموال عمومی مردم است و به همین منظور، شناسایی و برخورد قانونی با متصرفان اراضی ملی در استان به همت اداره کل منابع طبیعی و دستگاه قضا ادامه دارد.

قلاوند عنوان کرد: اجرای احکام قضایی مربوط به صیانت از بیت المال به طور کامل و با قاطعیت انجام می‌شود و هیچگونه تسامحی در حفاظت از حقوق عمومی وجود ندارد.

به گفته رئیس دادگستری خوزستان، مساحت اراضی ملی استان خوزستان حدود ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار است و تنها نیم درصد این اراضی به دلیل عدم رعایت برخی ضوابط و مقررات توسط اداره کل منابع طبیعی استان از تصرف غیرقانونی مستثنی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول