اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید دبیر شورای امنیت ملی قرقیزستان بر افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم

دبیر شورای امنیت قرقیزستان در دومین نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای تُرک بر افزایش همکاری‌های این سازمان در جهت مبارزه با گروههای تروریستی و افراطی تاکید کرد.

تاکید دبیر شورای امنیت ملی قرقیزستان بر افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «مارات ایمانکولوف» دبیر شورای امنیت قرقیزستان در دومین نشست دبیران شوراهای امنیت سازمان کشورهای ترک در «تاشکند» شرکت و سخنانی را بیان کرد.
در این نشست، هماهنگی تلاش‌های مشترک در زمینه تامین امنیت، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و همچنین تشدید همکاری‌ها در زمینه حفاظت از فضای دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایمانکولوف در سخنرانی خود خاطرنشان کرد : در حال حاضر برای کشورهای این سازمان، تهدیدهای سازمان‌های تروریستی و افراطی بین‌‌المللی که اقدامات مخرب آنها با هدف ایجاد اختلال در فعالیت‌های توسعه و ادغام انجام می‌شود، موضوع جدی و با اهمیتی است.

وی گفت: به نوبه خود، فعالیت‌های سازمان باید در جهت گسترش تماس‌ها و تعامل با قالب‌های مختلف چندجانبه باشدکه از ایده تقویت ثبات و امنیت در منطقه حمایت می‌کند.

در حاشیه این نشست، دبیر شورای امنیت  قرقیزستان با «ویکتور محموداف» دبیر شورای امنیت تحت ریاست جمهوری ازبکستان و « سیف الله حاجی‌مفتو اوغلو» دبیرکل شورای امنیت ملی تحت مدیریت رئیس جمهور ترکیه دیدار دو جانبه داشت که در آن مسائل امنیت منطقه‌ای و تعامل بین کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سازمان کشورهای ترک متشکل از 5 کشور آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکیه و ازبکستان است. ترکمنستان و مجارستان به عنوان ناظر در این سازمان شرکت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول