اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

شهرابی: راه مقابله با تحریف و دروغ رسانه‌های غربی پخش حقایق است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: رسانه‌های ایران و بالاخص بخش‌های برون‌مرزی آن می‌توانند همچنان به یاری مردم فلسطین بشتابند و ‌جبهه مقاومت را در این جنگ نابرابر تقویت کنند. یک شاخص برای سنجش اثربخشی رسانه‌های برون مرزی واکنش دستگاه‌های حکومتی غرب به شبکه «پرس تی وی» است.

شهرابی: راه مقابله با تحریف و دروغ رسانه‌های غربی پخش حقایق است

حمید شهرابی کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره با به حاشیه راندن ایثار ملت فلسطین با دروغ و فریب رسانه‌ای توسط رسانه‌های بیگانه به خبرنگار فارس گفت: هزینه‌ای که ملت فلسطین با نثار خون فرزندان خود طی این ۷ دهه پرداخته است، سنگین‌تر از آن بوده که با دروغ و فریب رسانه‌ای نادیده گرفته شود. کما این که امروز می‌بینیم نه تنها مردم مسلمان منطقه بلکه وجدان‌های بیدار در جای‌جای جهان و حتی در خود آمریکا و اروپا با این ملت قهرمان ابراز همدردی و همبستگی می‌کنند؛ با غم و اندوهشان اشک‌ می‌ریزند و پیروزی‌شان را جشن می‌گیرند.

این تحلیلگر با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: اکنون نه تنها دیوار آهنین محصورکننده سرزمین‌های فلسطینیان، بلکه دیوار دروغ و فریب علیه این الهام‌بخشان راه حریت و بالندگی در حال فروریختن است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا رسانه‌های غربی، تحولات درون فلسطین اشغالی را به خارج از مرزهای آن و مثلاً به ایران نسبت می‌دهند؟ گفت: این مصداق بارز فرافکنی است. آنها برای این که مسئولیت ایجاد شرایط غیرانسانی در فلسطین و به ستوه آوردن مردم رنج‌دیده آن را از دوش خود بردارند، ناگزیرند که انگشت اتهام را به طرف ایران بگیرند. در این حال، با این‌گونه تبلیغات در صددند به ایران فشار بیاورند و جمهوری اسلامی را از حمایت مردم فلسطین منصرف کنند.

شهرابی، درباره نقش رسانه‌های محور مقاومت و شبکه‌های برون مرزی صداوسیما نیز بیان کرد: رسانه‌های ایران و بالاخص بخش‌های برون‌مرزی آن می‌توانند همچنان به یاری مردم فلسطین بشتابند و ‌جبهه مقاومت را در این جنگ نابرابر تقویت کنند. یک شاخص برای سنجش اثربخشی رسانه‌های برون مرزی واکنش دستگاه‌های حکومتی غرب به شبکه «پرس تی وی» است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: سانسور و تلاش برای جلوگیری از پخش پرس تی وی، بیش از هر چیز حساسیت غرب را در این خصوص نشان می‌دهد. سلاح رسانه‌های غربی، تحریف و دروغ است و راه مقابله با آن هم پخش حقایق است. پرس تی وی در این زمینه قطعاً می‌تواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول