اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن راتون در گیلان

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تاکنون۲۰ درصد از راتون کشت شده از شالیزارهای گیلان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ هزار تن شلتوک راتون در کشت دوم برداشت شود.

پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن راتون در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید اراضی شالیزاری در شهر رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت راتون در اراضی شالیزاری استان در حال انجام است، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون۲۰ درصد از راتون کشت شده از شالیزارهای گیلان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ هزار تن شلتوک راتون در کشت دوم برداشت شود.   

وی با اشاره به برداشت راتون در گیلان تا اواخر آبان ماه افزود: تغذیه خاک و دادن کود اوره و پتاس در این مرحله می‌تواند به بهبود تولید محصول راتون کمک کند.   

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به کشت راتون در اراضی شالیزاری این استان بیان کرد: بالا بودن کیفیت محصول، کوتاه بودن دوره رشد، ارگانیک بودن محصول، نیاز نداشتن به آبیاری و پایین بودن هزینه تولید از مزایای پرورش راتون است. 

اکبرزاده از کشت راتون در تمامی شهرستان‌های گیلان خبر داد و گفت: سایر محصولات کشاورزی شامل پاچ باقلا، باقلا برکت، سبزیجات برگی و غده‌ای و شبدر به عنوان کشت دوم در شالیزارهای استان پرورش داده می‌شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول