اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رایزنی اختصاص ۸۰۰ هکتار به ساخت شهرک‌های ایرانی - اسلامی در همدان

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی همدان با اشاره به ساخت شهرک‌های ایرانی _ اسلامی توسط این مجموعه در استان از رایزنی برای اختصاص سایت ۸۰۰ هکتاری توسط بخش خصوصی به منظور ساخت این شهرک‌ها خبر داد.

رایزنی اختصاص ۸۰۰ هکتار به ساخت شهرک‌های ایرانی - اسلامی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید نجاتیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج همواره با مردم و در کنار مردم بوده و خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است افزود: موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج وابسته به بنیاد تعاون نیز یکی از ارکان خدمت‌رسانی است که از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی کمک به دولت در ساخت مسکن و خانه‌دار کردن مردم را یکی از اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: موسسه مسکن و عمران اجتماعی به عنوان عامل چهارم و امین وزارت کشور در پروژه‌های عمرانی نقش‌آفرینی می‌کند.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بنیاد تعاون بسیج استان همدان ارزیابی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به لحاظ کمی و کیفی و پایش آن از بعد مسائل فنی را یکی از وظایف این موسسه عنوان کرد و افزود: علاوه بر ارزیابی در آماده‌سازی زمین به عنوان بازوی کمکی دولت نیز فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به ارائه گزارش استان‌ها توسط موسسات مسکن و عمران اجتماعی روز پنجم آبان در جلسه شورای عالی مسکن از پیگیری برای ایجاد کارگاه عمران اجتماعی به منظور تسهیل در ساخت مسکن با تولید مصالح ارزان و کیفی خبر داد.

نجاتیان تصریح کرد: برای راه‌اندازی خط تولید مصالح باید دستگاه‌های اجرایی با در اختیار گذاشتن زمین در شهرستان‌ها ما را یاری دهند که برای تحقق آن در حال رایزنی هستیم.

وی ادامه داد: مصوب شده موسسه مسکن و عمران اجتماعی تمام سایت‌هایی که دچار مشکل هستند را آماده کند تا در حوزه مسکن وارد برگ جدیدی در سرعت و کیفیت شویم.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بنیاد تعاون بسیج استان همدان با بیان اینکه برای پیشروی در ساخت مسکن نیازمند فکر جدید و مصالح جدید هستیم بیان کرد: در همین راستا واحدی به عنوان واحد تحقیق و توسعه و خلاقیت در حال راه‌اندازی است تا سبکی نو در ساخت و ساز ارائه شود.

در پروژه‌های عمرانی اجتماع‌محور پیشرو هستیم

وی از ساخت شهرک‌های ایرانی _ اسلامی توسط این مجموعه در استان خبر داد و گفت: در این راستا کارگروهی تشکیل و هفت رویداد علمی - پژوهشی انجام شد که در دانشگاه صنعتی همدان نیز از صاحبان فکر برای ارائه نظرات کارشناسی دعوت کردیم.

نجاتیان با اشاره به رایزنی برای اختصاص سایت ۸۰۰ هکتاری توسط بخش خصوصی به منظور ساخت شهرک‌های ایرانی - اسلامی افزود: امیدواریم با همکاری تمام بخش‌ها این مهم محقق شود.

وی از انجام فعالیت‌های عمرانی در مناطق مورد نیاز کشور به ویژه مناطق محروم را از دیگر اقدامات دانست و افزود: کار مشارکتی با دستگاه‌ها و یا مشارکت با مردم در اجرای پروژه‌ها با بررسی ظرفیت‌ها از نیروی انسانی متخصص گرفته تا مصالح و ماشین‌آلات منجر به اجرای پروژه‌های اجتماع‌محور می‌شود.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بنیاد تعاون بسیج همدان این مجموعه را در اجرای پروژه‌های عمرانی اجتماع‌محور پیشرو عنوان کرد و از احداث خانه بهورز، استخر ذخیره آب، خانه عالم، بهسازی مدارس روستاها و مناطق محروم و کمک به احداث یادمان شهدای دشت میشان با تامین مصالح خبر داد.

وی کمک به مردم و دولت در حوادث غیر مترقبه مانند سیل سیستان، زلزله سرپل ذهاب و سی‌سخت با اعزام نیروها و ماشین‌آلات را از دیگر اقدامات دانست و انتقال پنج دستگاه برف‌روب به شهرداری همدان برای برف‌روبی خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ را نیز بخشی از فعالیت‌های امدادی مجموعه عنوان کرد.

نجاتیان در بخش دیگری سخنانش از تعمیر و یا احداث مسکن معسرین برای بسیجیان رزمنده و غیر رزمنده خبر داد و گفت: ۱۳۶ بسیجی رزمنده معسر در استان شناسایی شده که با اتمام ساخت و تعمیر سه مورد از منازل ۱۶ مورد از این پروژه‌ها تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیز فاقد زمین و ملک هستند که در احداث مسکن به آنها کمک خواهیم کرد گفت: حدود ۱۰۰ نفر فاقد ملک بوده و در منزل استیجاری زندگی می‌کنند.

دستیار اجرایی بنیاد تعاون استان همدان نیز کمک به ساخت مسکن برای رزمندگان معسر را یکی از افتخارات موسسه مسکن و عمران اجتماعی عنوان کرد.

روح‌الله عروجی با بیان اینکه در ساخت مسکن دولت نیز باید آورده خود را به موقع تزریق کند تا کارها روی روال پیش رود تاکید کرد: مسکن و عمران اجتماعی با ساخت مسکن بار بزرگی را از روی دوش دولت برمی‌دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول