اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توزیع بیش از ۴۰ هزار بچه ماهی میان پرورش دهندگان تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: از ابتدای امسال بیش از ۴۰‌ هزار قطعه بچه ماهی جهت رهاسازی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در بین متقاضیان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۴۰ هزار بچه ماهی میان پرورش دهندگان تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد، اظهار کرد: از ابتدای امسال، تاکنون بیش از ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی از گونه کپور در بین پرورش دهندگان و کشاورزان شهرستان تایباد توزیع شده که در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در حال حاضر ۲۰ استخر دومنظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که پیش بینی می شود از این طریق حدود ۴۰ تن ماهی تولید و روانه بازار شود.

وی ادامه داد: کپور یک ماهی گرمابی است که در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی پرورش داده می‌ شود و از لحاظ تغذیه، در رده همه چیزخواران قرار دارد.

اعتضادی بیان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های دومنظوره باعث غنی شدن آب خروجی استخر برای مصارف زراعی و باغی شده و میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در کنار کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی است که در تحقق شعار جهش تولید، در راستای افزایش تولید آبزیان موثر بوده و پایه گذار ایجاد اشتغال پایدار و کمک به معیشت خانوارها می‌ باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول