علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اهمیت تعامل خانوادهها با مدارس به منظور انجام کامل برنامههای مورد نظر دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: میدانیم مدرسه زمانی میتواند چرخه تعلیم و تربیت را به صورت کامل و منظم به اجرا برساند و به موفقیت برسد که هماهنگی مطلوبی با اولیا دانشآموزان داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اهمیت بستر تربیتی خانواده اشاره کرد و افزود: دانشآموزان از بدو تولد تا سن ۷ سالگی و ورود به مدرسه به طور کامل در اختیار اولیا بوده و بخش مهم شخصیت دانشآموز در این دوران شکل میگیرد.
وی بیان داشت: محیط تربیتی خانواده تأثیر چشمگیری در نحوه تعامل دانشآموز با معلم و سایر همکلاسیهای خود در مدرسه دارد، به همین علت تقویت و تداوم ارتباط مؤثر اولیا با مدارس بسیار مهم و مورد تاکید دستگاه تعلیم و تربیت است.
اسماعیلی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا و مدارس گفت: رسیدن به اهداف تربیتی مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت در گرو ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا دانش آموزان و معلمان و کادر اجرایی مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مشارکت خانوادهها در اجرای برنامهها در مدارس سبب نزدیکی نگرش اولیا دانشآموزان و اولیا مدرسه به یکدیگر میشود که این امر در تصمیمگیری در چالشها و مسائل مدرسه بسیار مفید است.
وی با اشاره به تاثیر تقویت ارتباط مردم با مدرسه در ایجاد رضایتمندی حداکثری از آموزش و پرورش در جامعه افزود: تقویت مشارکت اولیا در مدارس سبب آگاهی هر چه بیشتر تصمیمگیران دستگاه تعلیم و تربیت از انتظارات جامعه از مدارس میشود و میتواند منجر به اتخاذ تصمیم صحیح و ایجاد رضایتمندی حداکثری شود.
اسماعیلی در ادامه به اهمیت نزدیکی نگاه اولیا و مدرسه به یکدیگر پرداخت و گفت: تلاش برای نزدیکی هر چه بیشتر دیدگاه اولیا و مدارس به یکدیگر آسیبهای تربیتی ناشی از تضاد نگاهها را به حداقل رسانده و منجر به تأثیرگذاری حداکثری مدرسه در دانشآموزان میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه ویژه مشارکت اولیا در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که اصلیترین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور محسوب می شود، اولیا دانش آموزان یکی از مهمترین ارکان تربیتی و یکی از مهمترین عناصری هستند که در رسیدن به هدف غایی مدرسه، این نهاد مهم تربیتی را همراهی میکنند و جایگزین دیگری نیز ندارند.
وی ادامه داد: پس ایجاد زمینه مطلوب برای تعامل هر چه بهتر اولیا و مربیان از اهمیت والایی برخوردار است. تعامل هر چهبهتر و اولیا و مربیان سبب تربیت دانش آموزان مطلوب برای جامعه آینده می شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱