اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعامل اولیا و معلمان موجب بهبود تربیت دانش‌آموزان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعامل هر چه بهتر اولیا و مربیان، تربیت دانش آموزان مطلوب برای جامعه آینده را در پی خواهد داشت.

تعامل اولیا و معلمان موجب بهبود تربیت دانش‌آموزان می‌شود

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اهمیت تعامل خانواده‌ها با مدارس به منظور انجام کامل برنامه‌های مورد نظر دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: می‌دانیم مدرسه زمانی می‌تواند چرخه تعلیم و تربیت را به صورت کامل و منظم به اجرا برساند و به موفقیت برسد که هماهنگی مطلوبی با اولیا دانش‌آموزان داشته باشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اهمیت بستر تربیتی خانواده اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان از بدو تولد تا سن ۷ سالگی و ورود به مدرسه به طور کامل در اختیار اولیا بوده و بخش مهم شخصیت دانش‌آموز در این دوران  شکل می‌گیرد.

 وی بیان داشت: محیط تربیتی خانواده تأثیر چشمگیری در نحوه تعامل دانش‌آموز با معلم و سایر هم‌کلاسی‌های خود در مدرسه دارد، به همین علت تقویت و تداوم ارتباط مؤثر اولیا با مدارس بسیار مهم و مورد تاکید دستگاه تعلیم و تربیت است.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا و مدارس گفت: رسیدن به اهداف تربیتی مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت در گرو ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا دانش آموزان و معلمان و کادر اجرایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مشارکت خانواده‌ها در اجرای برنامه‌ها در مدارس سبب نزدیکی نگرش اولیا دانش‌آموزان و اولیا مدرسه به یکدیگر می‌شود که این امر در تصمیم‌گیری در چالش‌ها و مسائل مدرسه بسیار مفید است.

وی با اشاره به تاثیر تقویت ارتباط مردم با مدرسه در ایجاد رضایتمندی حداکثری از آموزش و پرورش در جامعه افزود: تقویت مشارکت اولیا در مدارس سبب آگاهی هر چه بیشتر تصمیم‌گیران دستگاه تعلیم و تربیت از انتظارات جامعه از مدارس می‌شود و می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیم صحیح و ایجاد رضایتمندی حداکثری شود.

 اسماعیلی در ادامه به اهمیت نزدیکی نگاه اولیا و مدرسه به یکدیگر پرداخت و گفت: تلاش برای نزدیکی هر چه بیشتر دیدگاه اولیا و مدارس به یکدیگر آسیب‌های تربیتی ناشی از تضاد نگاه‌ها را به حداقل رسانده و منجر به تأثیرگذاری حداکثری مدرسه در دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه ویژه مشارکت اولیا در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که اصلی‌ترین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور محسوب می شود، اولیا دانش آموزان یکی از مهم‌ترین ارکان تربیتی و یکی از مهمترین عناصری هستند که در رسیدن به هدف غایی مدرسه، این نهاد مهم تربیتی را همراهی می‌کنند و جایگزین دیگری نیز ندارند.

 وی ادامه داد: پس ایجاد زمینه مطلوب برای تعامل هر چه بهتر اولیا و مربیان از اهمیت والایی برخوردار است. تعامل هر چه‌بهتر و اولیا و مربیان سبب تربیت دانش آموزان مطلوب برای جامعه آینده می شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول