اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای بیش از 380 پروژه آب و خاک در استان سمنان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای بیش از 380 پروژه آب و خاک از محل اعتبارات ملی و استانی در سال 1401 در این استان خبر داد.

اجرای بیش از 380 پروژه آب و خاک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین شاهینی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات و عملکرد مدیریت آب و خاک استان سمنان از حل اعتبارات سال 1401 اظهار کرد: اجرای 384 پروژه آب و خاک از محل اعتبارات ملی و استانی از اقدامات این مدیریت بوده است.

وی با اشاره به تهیه و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی پروژه‌های آب و خاک استان سمنان در محیط GIS گفت: این مهم در سطح بیش از 2 هزار و 200 پروژه اجرایی شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی افزود: در راستای سند سازگاری با کم‌آبی تاکنون با اجرای پروژه‌های فنی و زیربنایی در این استان به میزان 54/19 میلیون مترمکعب مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

شاهینی با بیان اینکه اعتبارات به‌صورت طرح‌های امور فنی و زیربنایی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: اعتبارات به‌صورت استانی طرح‌های امور فنی و زیربنایی در سال 1402 به میزان 32 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت آب و خاک گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی پیگیری بهره‌برداری از طرح‌های اجراشده در سنوات گذشته در استان سمنان و شهرستان‌های تابعه از دیگر اقدامات است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با توجه به‌ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای توانمندی کارکنان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی، تخصصی برای همکاران و بهره‌برداران با هدف افزایش توانمندی علمی و بهره‌برداری بهینه از طرح‌های اجراشده به‌صورت مستمر در دستور کار است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول