اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سنجش کلاس اولی‌های سال آینده آغاز شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌های سال آینده خبر داد.

سنجش کلاس اولی‌های سال آینده آغاز شد

حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: سنجش کلاس‌ اولی‌های سال آینده آغاز شده است و خانواده‌ها می‌توانند برای تعیین نوبت به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: 811 مجوز برای انجام سنجش کودکان در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی صادر شده است.

طریفی حسینی درباره کودکانی که سنجش برای آنها انجام می‌شود، گفت: اولویت کودکان 5 سال تمام هستند که سال آینده به کلاس اول می‌روند اما اگر والدین کودکان 4 سال تمام مراجعه کنند هم سنجش انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیشنهاد ما در مرحله اول، سنجش نوآموزانی است که در مراکز پیش‌دبستانی ثبت‌نام شده‌اند تا اگر نیاز به مداخله و راهنمایی است به مربی و خانواده‌ها، آموزش داده شود. 

به گزارش فارس، در طرح سنجش، ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت‌های ویژه بررسی می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول