اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رویکرد ایجاد دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در ایران اعلام شد

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به ابتکار راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، جمهوری اسلامی ایران هم خواستار ایجاد دفترمربوطه با رویکرد ترکیبی گردشگری و صنایع دستی شده است.

رویکرد ایجاد دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در ایران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر شالبافیان با حضور در صد و نوزدهمین و صد و بیستمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که در تاریخ‌های 26 و 27 مهرماه جاری در کشور ازبکستان شهر سمرقند برگزار شد، گفت: ابتکار راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی از سوی سازمان جهانی گردشگری موضوعی است که با هدف پیشبرد وظایف حاکمیتی این نهاد بین‌المللی، تسریع در رفع موانع امور جاری و توسعه روابط گردشگری کشورها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در رویداد بین‌المللی مذکور استقبال از راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی در کشورمان را مطرح و رویکرد دفتر مربوطه را ترکیبی از گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کردم.

شالبافیان با اشاره به اینکه دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری باید سبب هم‌افزایی و جلوگیری از مشکلات احتمالی در مسیر روابط و تعامل کشورها باشد، اظهار کرد: در پی سفر دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به ایران تا پایان امسال، این موضوع با جدیت در دیدارهای حضوری مورد بحث تخصصی و کارشناسی قرار خواهد گرفت و مسیرهای عملیاتی آن اعلام می‌شود.

به گفته معاون گردشگری از دیگر نتایج برگزاری شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری انتخاب کشور عربستان به عنوان رییس شورا و نیز معرفی کنگو و جاماییکا به عنوان نائب رییس شورا بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول