اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در «نسل کشی» علیه مردم غزه

رئیس‌جمهور آمریکا از سوی گروهی از وکلای حقوق بشر آمریکایی به همکاری با رژیم صهیونیستی در جریان نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه متهم شد.

همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در «نسل کشی» علیه مردم غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از قانون‌گذاران و وکلای حقوق بشری به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده‌اند که حمایت بی قید و شرطش از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه ممکن است از نظر قانونی آمریکا را در جنایات این رژیم دخیل کند.

به گزارش«اینترسپت» گروهی از محققان حقوقی به دولت بایدن و دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داده‌اند که طبق قوانین بین‌المللی، دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است به عنوان شریک رژیم صهیونیستی در جریان نسل کشی مردم فلسطین شناخته شود.

گروهی از وکلا و محققان حقوقی آمریکا پس از سفر رئیس جمهور این کشور به اراضی اشغالی جهت حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر حماس در گزارشی ۴۴ صفحه ای اضطراری به رئیس جمهور جو بایدن، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا و «لوید آستین»، وزیر دفاع این کشور راجع به موضع‎گیری‌هایشان در قبال تل آویو هشدار جدی دادند.

این هشدارها زمانی داده می شوند که جو بایدن حتی در شرایطی که رژیم صهیونیستی بمباران بی‌سابقه‌ای را در نوار غزه اشغالی به تلافی اقدامات حماس انجام می‌داد، از حمایت تزلزل ناپذیر خود از این رژیم صحبت می‌کرد.

«کاترین گالاگر» وکیل ارشد در سازمان حقوق بشری مستقر در آمریکا(مرکز حقوق اساسی آمریکا) و نماینده حقوقی قربانیان در تحقیقات مربوط به دادگاه بین المللی کیفری در فلسطین به اینترسپت گفته است: بمباران‌های گسترده اسرائیل و امتناع آن از ارائه غذا، آب و برق به مردم غزه همگی اقداماتی در راستای نابودی جمعیت فلسطینی‌ها در غزه محسوب می‌شوند.

به گفته وی حتی می‌توان مقامات ایالات متحده را به دلیل تشویق و حمایت‌های مادی از رژیم صهیونسیتی مسئول نسل‌کشی آشکار رژیم صهونیستی و همدست اصلی این رژیم علیه مردم غزه دانست و مبنا و اسناد و مدارک معتبری برای اثبات این ادعا علیه آمریکا وجود دارد. هنوز نه کاخ سفید و نه پنتاگون واکنشی به این بیانیه هشدار‌آمیز وکلای آمریکایی نشان نداده‌اند.

اینترسپت نوشته است: این در حالی است که ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه نیز قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کرد و خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها در غزه می شد، وتو کرد. این اقدام برای آن انجام گرفت که به گفته آمریکا در این قطعنامه به حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود اشاره‌ای نمی‌کرد.

طبق آخرین بررسی‌ها، رژیم صهیونیستی در حمله به غزه تاکنون بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۱ میلیون نفر را هم آواره کرده است.کارشناسان حقوقی استدلال کرده‌اند که طبق کنوانسیون نسل‌کشی سال ۱۹۴۸، اقدامات رژیم صهوینیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی ممکن است به عنوان جنایت علیه بشریت و مصداق بارز نسل کشی تعریف شود.

در همین راستا، پنج شنبه هفته گذشته نیز گروهی از کارشناسان سازمان ملل زنگ خطر را به صدا در آورده و  در بیانیه‌ای جداگانه بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در غزه را جنایت علیه بشریت خوانده و هشدار دادند که این روند خطر نسل کشی را افزایش می‌دهد.

یک محقق حقوق بین الملل در انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی گفته است:  مشکل اصلی این است که اسرائیل برای هیچ از یک جنایات گذشته خود پاسخگو نبوده است و اکنون هم هر گونه امکان پاسخگویی برای تهاجمات مستمر خود را غیر ممکن می‌سازد.

به گفته اینترسپت، طبق گزارش مرکز حقوق اساسی آمریکا، در شرایط فعلی، رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است و دولت ایالات متحده آمریکا نیز در اجرای تعهدات خود برای جلوگیری از وقوع یک نسل‌کشی دیگر کوتاهی می‌کند. بر اساس این بررسی‌ها، طبق برخی از قوانین، حمایت مداوم و بی قید و شرط نظامی، دیپلماتیک و سیاسی ایالات متحده از مداخله نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌تواند این کشور را طبق قوانین بین‌المللی در شکل‌گیری یک جریان نسل‌کشی شریک کند.

طبق این قاعده حتی در قانون اساسی آمریکا نیز آمده است که ارتکاب، تلاش یا تحریک نسل‌کشی برای هر شهروند ایالات متحده از جمله خود رئیس جمهور جرم محسوب می‌شود.

گالاگر گفته است که آمریکا به جای ادامه دادن حمایت از جنایات اسرائیل باید این رژیم را تحت فشار قرار دهد تا عملیات نظامی‌اش را متوقف کرده و آتش‌بس را تضمین کند ، ضمن اینکه از ارائه کمک‌های بشردوستانه ضروری و نیازهای اساسی برای زندگی به فلسطینی‌ها در غزه اطمینان حاصل کند.

مرکز حقوق اساسی آمریکا همچنین از دولت بایدن خواسته است تا به تمامی علل اصلی خشونت‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین رسیدگی کند. محاصره ۱۶ سال غزه از سوی این رژیم، اشغال غیرقانونی ۵۶ ساله سرزمین‌های فلسطینی و رژیم آپارتاید در سراسر فلسطین طی دوران مختلف از جمله این مواردی است که دولت بایدن ملزم به رسیدگی و بررسی آنها شده است.

اینترسپت نوشته است: با این حال به دنبال برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای آغاز تهاجم زمینی به غزه، ایالات متحده به حمایت از برنامه‌های این رژیم در قالب ارسال تسلیحات پیشرفته ساخت آمریکا وارسال خودروهای زرهی ادامه می‌دهد، ضمن اینکه بایدن نیز بر حمایت‌های نظامی خود از این رژیم تاکید فراوان می‌کند.

از لحاظ تاریخی، رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت کننده کمک‌های نظامی از جانب ایالات متحده آمریکا بوده است و از سال ۱۹۴۸ تاکنون بیش از ۱۵۸ میلیارد دلار کمک نظامی از این کشور دریافت کرده است. حمایت‌هایی که از سوی بسیاری از مقامات سیاسی در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است و حتی هفته گذشته نیز یک مقام ارشد وزارت امور خارجه نیز به دلیل ارائه مداوم تسلیحات مرگبار از سوی دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا داد.

«جاش پل»مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، در این رابطه گفته است که نمی‌تواند در حمایت از مجموعه‌ای از تصمیم‌های مهم سیاستی از جمله هجوم سلاح‌های بیشتر به یک طرف درگیری به فعالیتش ادامه دهد و عنوان کرده است که اقدامات بایدن در این زمینه بسیار کوته بینانه، مخرب و ناعادلانه بوده است و در تضاد با ارزش‌هایی است که آمریکا علنا از آنها حمایت می‌کند.

علاوه بر این کارشناسان حقوقی در برابر کمیته حقوق بشر سازمان ملل نیز شهادت داده‌اند  از اعضای این کمیته درخواست کرده‌اند تا فورا به جنایات در حال انجام رژیم صهیونسیتی علیه غزه رسیدگی کنند و ایالات متحده را در برابر نقشی که در حمایت از این رژیم ایفا می‌کند، پاسخگو بدانند.

به اعتقاد گروه وکلای حقوق بشر در آمریکا اقدامات بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی این رژیم را برای انجام اقدامات نسل کشی خود جسورتر کرده و پیامدهای نگران کننده‌ای هم در ایالات متحده آمریکا خواهد داشت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول