اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رشد آمار تصادفات در خراسان‌جنوبی نیاز به تحلیل و بررسی دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود افزایش سطح خدمات دستگاه‌های متولی، همچنان شاهد رشد آمار تصادفات در استان هستیم که این موضوع، قابل تحلیل و بررسی است.

رشد آمار تصادفات در خراسان‌جنوبی نیاز به تحلیل و بررسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد راهبردی تصادفات استان اظهارداشت: با وجود افزایش سطح خدمات دستگاه های متولی، همچنان شاهد رشد آمار تصادفات در استان هستیم که این موضوع، قابل تحلیل و بررسی است.

به گفته وی طبق سند ملی اقدام برای ایمنی جاده ها باید شرایط به گونه ای عاملانه و هوشمندانه و در قالب برش استانی بررسی شود تا بتوانیم موضوع کاهش ۱۰ درصدی تصادفات به صورت سالانه را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: رعایت ضوابط ترافیکی، خط قرمز همه ما باشد.

استاندارخراسان جنوبی اضافه کرد: گزارش پلیس راه و راهور نشان می‌دهد نسبت به امکانات و ابزار در اختیار، فراتر از وظایف خدمت رسانی می‌کنند، در زمینه باند دوم راه‌ها نیز جایگاه اول تا دوم را بین دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده‌ایم.

قناعت گفت: دستگاه‌های استانی در مقایسه با گذشته اقدامات فراوانی انجام داده‌اند با این وجود افزایش تصادفات دلایل مختلفی دارد که باید به طور عمیق تحلیل و بررسی کرد تا به راهکارهای مناسبی دست پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی به خوبی نقاط کور افزایش تصادفات را شناسایی کرده‌اند افزود: با این وجود باید نسبت به گذشته تلاش‌ها مضاعف شود تا شاهد کاهش آمار در این حوزه باشیم و برگزاری جلسات تخصصی و فنی مورد انتظار است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات باید به طور جدی پیگیری شود لذا باندهای دوم استان از جمله ۲۰ کیلومتر باقیمانده در محور سربیشه - نهبندان و ۱۲ کیلومتر محور بیرجند - قاین نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است تا برای دهه فجر آماده بهره‌برداری شود.

قناعت گفت: حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث استراحتگاه و مجتمع‌های بین راهی نیز حایز اهمیت است و در موارد فنی هیچ گونه عقب نشینی مجاز نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول