اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

یک شبکه کارچاق‌کنی در استان مرکزی منهدم شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری این استان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

یک شبکه کارچاق‌کنی در استان مرکزی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام‌ سید عبدالمهدی موسوی از انهدام اعضای یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خبر داد و گفت: سرپرست این شبکه یک زن اهل و ساکن تهران است که خود را وکیل دادگستری معرفی و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته و با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود ۳۱ میلیارد ریال دریافت کرد.

وی بیان کرد: این درحالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد و با رصد و پیگیری که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام داده، مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و فقط با شگردهای مختلف سوء استفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضاییه چهار نفر از متهمین دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

حجت‌الاسلام‌ موسوی افزود: متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته‌ که در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

وی، با بیان اینکه مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان مرکزی فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰، در شناسایی سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول