اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امام جمعه پاوه: وابستگی به غرب، عامل سکوت در مقابل جنایت های اسرائیل است

امام جمعه پاوه: وابستگی به غرب را عامل سکوت برخی از کشورهای اسلامی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی دانست.

امام جمعه پاوه: وابستگی به غرب، عامل سکوت در مقابل جنایت های اسرائیل است

ماموستا ملاقادر قادری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه،‌ ضمن ابراز تأسف و تأثر از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین اظهار کرد: درد دنیای اسلام، امروز تفرقه هست. تا ما در کنار ما نباشیم، لاجرم همیشه مشکلات داریم.

وی افزود: بالاتر از تفرقه خودمان مشکل جامعه اسلامی این است که اکثر دولت‌های اسلامی حفظ حیات و مسئولیت و میز خودشان را در کنار آمریکا و غرب می‌دانند و می‌گویند اگر آن‌ها نباشند، ما هیچ هستیم.

امام‌جمعه شهرستان پاوه وابستگی به غرب را عامل سکوت برخی از کشورهای اسلامی دانست و گفت: وابستگی به غرب بدبختی‌های فراوان را به بار آورده و این وابستگی امروزه به یکی از معضل‌های امروز برخی از کشورهای اسلامی تبدیل‌شده است.

ماموستا قادری هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی را فاجعه‌ای انسانی و بشری نامید و گفت: در قضیه کودک‌کشی‌ها و تخریب کامل بیمارستان غزه، وقتی‌که متوجه شدم آن شب را تا صبح نخوابیدم.


وی ضمن تأکید بر میدان آمدن علما و اعلام موضع کردن در قبال این وحشی‌گری‌های رژیم اشغالگر صهیونیست تصریح کرد: حوالی ساعت 1 بامداد تلویزیون را روشن کردم، مردم سمنان را داشت نشان می‌داد که آمده بودند به خیابان و شعار می‌دادند که به‌یک‌باره برنامه قطع شد و تلویزیون اجتماع مردم قم را نشان داد. دیدم که مردم قم خیلی جسورانه و باحالت ناراحتی به بیرون آمده و علیه رژیم غاصب صهیونیست شعار می‌دادند. جمعیت را که نگاه می‌کردم حدود نصفی از جمعیت را علما تشکیل دادند.

ماموستا ملاقادر قادری ضمن لازم دانستن حضور علما در این جلسات و مراسمات و تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد: متأسفانه در برخی اوقات مشاهده می‌شود که حضور علما در چنین برنامه‌هایی کم است، ولی در اجتماع مردم قم این اجتماع پرشور بود و حضور علما در چنین مراسماتی بسیار تأثیرگذار هست.

وی ضمن ابراز ناراحتی از فاجعه انسانی تخریب بیمارستان المعمدانی گفت: من خیلی ناراحت هستم، وقتی‌که خبر تخریب این بیمارستان را شنیدم، با خودم عهد بستم که به مدت 24 ساعت هیچی نخورم و واقعاً هم نخوردم.

قادری گفت: ‌باور من این است که در مسئله‌ی اخیر مربوط غزه، اگر هیچ نتیجه‌ای هم نگیریم، همین بیداری مسلمانان دنیا و همین‌که به این نقطه رسیدند که تفاهم با اسراییل محکوم هست، این بزرگ‌ترین نتیجه‌ی جریان اخیر بود.

امام‌جمعه شهرستان پاوه در خصوص برکت طوفان‌ها و پیروزی‌های اخیر غزه خاطرنشان کرد: درواقع مردمان مسلمان، چه عرب و غیر عرب، چه مسلمان در غرب، همه آمدند و دستانشان را بلند کردند و یک‌صدا گفتند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل. در کنار این شعارها هم شعار مرگ بر کسانی که می‌خواهند با اسرائیل دوستی کنند را سر دادند و این است نشانه‌ی اسلام و این برکت غزه بود.

انتهای پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول