اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری نخستین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی تاجیکستان و ایران+عکس

نخستین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی تاجیکستان و ایران+عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نخستین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی میان جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران به ریاست «صادق امامی» و «علی باقری» معاونان وزرای امور خارجه دو کشور برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در رأس هیئتی به تاجیکستان سفر کرده است، در این نشست با اشاره به پیوندهای زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو کشور، ضمن استقبال از روند رو به رشد روابط در بخش‌های مختلف، بر اهمیت تعمیق و تقویت مناسبات دوجانبه و چندجانبه در خصوص موضوعات مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک تأکید کرد.

بنابر اطلاعیه سفارت ایران در تاجیکستان، در نخستین نشست کمیته رایزنی‌های سیاسی دو کشور روند همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، امنیتی و دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع  مشکلات و موانع پیشبرد مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین در مورد همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی مانند سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سازمان همکاری‌ شانگهای، سازمان همکاری اسلامی ابراز رضایت و بر تداوم حمایت‌ها از مواضع یکدیگر تأکید شد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین المللی، از جمله وضعیت افغانستان و آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

علی باقری با اشاره به اینکه غزه پاره تن جهان اسلام است، بر لزوم اهتمام جدی‌تر کشورهای اسلامی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی‌پناه فلسطین تأکید کرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول