اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تولید گوجه فرنگی زرد گلابی برای اولین بار در شیروان

رئیس اداره کشاورزی شیروان گفت: گوجه‌فرنگی زرد گلابی برای اولین بار، به‌صورت آزمایشی تحقیقاتی در دانشکده کشاورزی شیروان تولید شده است.

تولید گوجه فرنگی زرد گلابی برای اولین بار در شیروان

قربانعلی رسام، رئیس دانشکده کشاورزی شیروان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: گوجه گلابی زرد (Lycopersicum Esculentum pyriforme) از خانواده گوجه فرنگی است که اندازه ریز و شکل گلابی مانند این گوجه فرنگی و البته رنگ زرد آن تمایز بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی زرد گلابی سرشار از ویتامین سی و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است، گفت: این گوجه زرد گلابی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین آ، کلسیم، آهن و پتاسیم نیز دارد.

رئیس دانشکده کشاورزی شیروان افزود: این گوجه‌های مینیاتوری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن و بتاکاروتن هستند که جزو صیفی جات ضد سرطان‌اند.

رسام، طول عمر گوجه‌فرنگی گلابی‌خوشه‌ای را یک‌سال دانست و عنوان کرد: دوره رشد این گیاه ۷۰ روز است که دارای رشد نامحدودی بوده و در گلخانه نیز می‌توان آن را کشت کرد.

وی خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی گلابی خوشه‌ای در تزئینات انواع غذاها و سالادها استفاده می‌شود و گوجه فرنگی گلابی خوشه‌ای زرد برای مناطق با آب و هوای خنک، تابستان‌های خنک و کوتاه مناسب است.

این مقام مسئول ادامه داد: این گیاه یک ساله با ساقه‌های خشبی و کرک دار و شاخه شاخه است و برگ‌های گوجه فرنگی از نوع مرکب بوده و از برگچه‌های بریده تشکیل شده‌اند.

وی بیان کرد: گل‌های گوجه فرنگی چری، زرد رنگ و در انتهای شاخه قرار می‌گیرند که کشت بذر گوجه فرنگی گلابی خوشه‌ای زرد برای تولید نشا در اواخر اسفند ماه صورت می‌گیرد.

پایان پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول