اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی خبر داد و گفت: وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات از مخاطرات ناشی از نفوذ این سامانه جوی خواهد بود.

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این هشدار سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به استان وارد و به مدت ۲۴ ساعت در سطح استان فعال خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش پراکنده برف نوع مخاطره پیش‌بینی شده ناشی از صدور هشدار زرد عنوان کرد و گفت: این هشدار جوی برای همه مناطق استان صادر شده است.
وی ادامه داد: لغزندگی معابر به ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، احتمال پرتاب اشیا و آسیب به تاسیسات سست و کم استحکام شهری و روستایی در اثر وزش باد و آسیب به محصولات و تاسیسات کشاورزی را اثر مخاطره مد نظر ناشی از فعالیت سامانه بارشی است.
رحمن‌نیا با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه، عبور امواجی از جو منطقه سبب افزایش ابر، تقویت وزش باد و بارش‌های پراکنده باران گاهی با رعدوبرق در سطح استان می‌شود، افزود: وزش باد در روز پنجشنبه به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه وزش باد پیش‌بینی شده، سبب خیزش گردوخاک محلی و احتمالا نفوذ گردوغبار به جو استان خواهد شد، افزود: همچنین در روزهای آینده دمای هوا نوسان چندانی نخواهد داشت ولی دمای کمینه هوا در صبح جمعه موقتا افزایش می‌یابد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول