اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مجوز صادرات بیش از ۲۵۰۰تن کالای تولید داخل به کشورهای همسایه

رییس اداره استاندارد نیشابور گفت: برای صادرات بیش از ۲۵۰۰ تن کالای تولید داخل به کشورهای همسایه با صدور ۸۳ فقره مجوز ارزیابی کالا اجازه ترخیص صادر شده است.

مجوز صادرات بیش از ۲۵۰۰تن کالای تولید داخل به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حسن بیدکی امروز در نشست خبری که در محل دفتر  آزمایشگاه همکار استاندارد فضل الکتریک برگزار شد، اظهار کرد: برخی از محصولات مکلف به دریافت استاندارد اجباری هستند  و برخی دیگر از محصولات دارای استاندارد اختیاری است که به آن استاندارد تشویقی نیز می گویند.

رییس اداره استاندارد نیشابور با بیان اینکه تدوین استاندارد، تایید صلاحیت، آموزش و ترویج استاندارد و نیز ارزیابی انطباق جزو فعالیت‌های اصلی اداره استاندارد به شمار می رود، افزود: واحد‌های تولیدی و خدماتی ۴ شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه و ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد زیر نظارت اداره استاندارد نیشابور هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که حوزه نظارتی اداره  نیشابور  حدودا ۱۲ درصد سطح استان خراسان رضوی را پوشش می‌دهد، تشریح کرد: ما ۲۵ آزمایشگاه همکار، ۲ شرکت آموزشی و ۴ شرکت بازرسی آسانسور و کالا داریم. همینطور ۳۰۰ واحد صنعتی و ۴۵۰ واحد خدماتی تحت نظارت اداره استاندارد نیشابور است علاوه بر اینکه نظارت تمامی واحدهای صنفی عرضه کننذه خدمات و کالای مشمول استاندارد اجباری برعهده ماست.

بیدکی عنوان کرد: صدور تاییدیه فنی برای ۲۸ پمپ گاز سی ان جی، آزمون دوره ای ۲۳۷ عدد باسکول، صدور ۸۳ مجوز گواهینامه ارزیابی انطباق  محصول صادراتی در گمرک که ۷۵  مورد آن برای محصولات لبنی بوده و بقیه آن  فولادو‌محصولات لوازم خانگی بوده از اقداماتی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در اداره استاندارد نیشابور انجام شده  است.

رئیس اداره استاندارد نیشابور اضافه کرد: هر فراورده دارای کدی ۱۰ رقمی است که مصرف کنندگان می‌توانند با کنترل آن در زیر علامت استاندارد مندرج بر روی نشانه گذاری کالا و پیامک کردن کد ۱۰ رقمی به ۱۰۰۰۱۵۱۷  مشخصات محصول را دریافت کنند و با کنترل مشخصات، از محصولات با کیفیت استاندارد و مطلوب بهره‌مند شود.

وی ابراز کرد: محصولات مشمول مقررات استاندارد که وارداتی هستند یا باید مورد تایید استاندارد کشور مبدا باشند و یا دارای تاییدیه استاندارد داخلی باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول