اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پارک مشترک علم و فناوری ایران و ازبکستان در سمرقند راه‌اندازی می‌شود

در دیدار معاون علمی و فناوری ایران و وزیر آموزش عالی ازبکستان توافق شد پارک علم و فناوری با مشارکت دو کشور در سمرقند راه‌اندازی شود.

پارک مشترک علم و فناوری ایران و ازبکستان در سمرقند راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی در حاشیه دیدار با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در تاشکند گفت: پارک علم و فناوری با مشارکت دو کشور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند ازبکستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: این پارک علم و فناوری با حضور مجموعه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) راه‌اندازی می‌شود.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه افزود: مراحل مقدماتی و رایزنی‌ها میان دو کشور تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و دو طرف ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و الزامات این پارک خواهند بود. 

عبدالرحمن اوف، وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان نیز با استقبال از این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به دنبال همکاری در این زمینه هستیم و این پارک در کنار دانشگاه سمرقند راه‌اندازی خواهد شد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور روز گذشته به دعوت وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در رویداد هفته بین‌المللی نوآوری ازبکستان به آن کشور سفر کرده است.
روح الله دهقانی طی این سفر با وزیر صنعت ازبکستان هم ملاقات خواهد داشت.

بازدید از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان که ۲۵ شرکت دانش بنیان ایرانی در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارند، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در سفر به ازبکستان است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول