اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قالیباف: اسرائیل هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به محاصره ۷۵ ساله غزه گفت: اسرائیل هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند.

قالیباف: اسرائیل هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف،‌ ساعتی پیش در مجمع خیرین سلامت اظهار کرد: همه‌مان این روزها شاهد جنایت‌های ددمنشانۀ رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم و دیدیم که چگونه به بیمارستان حمله کرد و بیش از هزار زن و کودک و بیمار و مجروح را به شهادت رساند.

وی افزود: خیلی باید آدم‌ها پست و شیطانی باشند تا دست به چنین جنایت‌هایی بزنند. هرقدر هم از این جنایت‌ها انجام بدهد، موفق نخواهد شد تا این ضربۀ شجاعانۀ حماس و غزه را ترمیم کند، غزه‌ای که بیش از ۷۵ سال است در یک زندان روباز و در محاصره دارند زندگی می‌کنند.

قالیباف ادامه داد: این‌گونه تبلیغ کرده بودند که ارتش رژیم شکست‌ناپذیر است. آن‌ها تلقی‌شان این بود که همیشه در خارج از مرزهایشان می‌جنگند و از همۀ اطلاعات منطقه و جهان مطلع‌اند.

رئیس مجلس تصریح کرد: می‌گفتند گنبد آهنینی وجود دارد که امکان ندارد با آن آسیبی به مرزشان برسد. طوری آبروی این‌ها ریخته شد که حتی اعتبار و اعتمادشان در کشور غاصب هم فروریخت.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما در زمان کرونا دیدیم که چگونه خیرین به میدان امدند و کاری که از روز اول با یک ماسک ساده که دچار مشکل بودیم و شما خیرین به میدان آمدید و در بخش های مختلف دست در دست هم دادید توانستیم این بیماری را شکست دهیم و ما مدیون خیرین این عرصه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه کشور جز با حضور مردم هرگز امکان پذیر نیست و ما مسئولین باید با گوشت و پوست خود این را درک کنیم. حضور مردم و مردمی سازی در همه عرصه ها به خصوص سلامت عامل توسعه و پیشرفت کشور است. اگر در مسیر خدا گام برداریم قطعا پیروز خواهیم شد.

با حضور مردم و دانش‌بنیان‌ها به صادرکنندۀ تجهیزات پزشکی تبدیل شدیم

قالیباف با اشاره به اهمیت حضور مردم و خیران گفت: در زمان کرونا دیدیم که خیرین چگونه به میدان آمدند. روزهای اول حتی در ماسک هم مشکل داشتیم. اما وقتی دست به دست همدیگر دادیم حتی به تولید واکسن و تجهیزات پزشکی رسیدیم.

وی ادامه داد: وقتی می‌خواستیم صد دستگاه اکسیژن برای بیمارستان‌ها بیاوریم، چه مشکلاتی وجود دارد. اما پس از مدتی با همکاری مردم و دانش‌بنیان‌ها و صنعتگران حتی تبدیل به صادرکنندۀ‌ تجهیزات تبدیل شدیم. سلامت زنجیرۀ مفصلی است که هر یک از حلقه‌ها اگر به‌وقت کارشان را انجام نمی‌داد، چنان حرکتی شدنی نبود.

اداره و توسعه کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس مجلس با بیان این که ادارۀ کشور و پیشرفت و توسعۀ کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: این را ما مسئولان باید با گوشت و پوست و استخوان درک کنیم. ما دو پایۀ اساسی برای پیشرفت داریم. قلباً ایمان داشته باشیم که اگر در مسیر خدا گام برداریم، پیروزی‌مان تضمین‌شده است. دیگر ایمان به حضور مردم و مردمی‌سازی در همۀ عرصه‌ها،‌ ازجمله سلامت.

وی با بیان این که وقتی از کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر حرف می‌زنیم،‌ لازمه‌اش انسجام و حضور مردم در بخش‌های مدیریتی است، گفت: چه در میدان جنگ و چه حالا در حوزۀ هواوفضا هم نیروی مردمی نخبه بودند و هستند که موفقیت‌ها را رقم زدند. این یک اقیانوس خروشان است که باید ارزشش را دانست.

وی تاکید کرد: باید به یک الگویی برای حکمرانی مردمی دست پیدا کنیم. باید مدیریت دانش کنیم تا به این دستاورد برسیم. این خیریه‌ها یک فناوری اجتماعی است که می‌تواند عرصۀ تحول در یک مجموعه باشد.

رئیس مجلس با بیان این که هیچ‌کسی نباید در کشور وجود داشته باشد که بیمه نباشد، گفت: این مهم است که بدانیم چگونه از فرد بیمه‌شده حمایت کنیم. همه تلاشمان بر این اصل است که فرد کم‌برخوردار به اندازۀ نیازش بهره ببرد، و فرد برخوردار به‌اندازۀ‌ توانش. در بهره‌مندی همه باید به اندازۀ نیازشان بهره‌مند شوند. بیمار بیش از درد بیماری درد دیگری را نباید تحمل کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول