اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سازه‌های بتنی مرز منابع ملی و املاک مردم را در مهدی‌شهر مشخص می‌کند

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از نصب سازه‌های بتنی برای تعین مرز منابع ملی و املاک مردم در مهدی‌شهر خبر داد.

سازه‌های بتنی مرز منابع ملی و املاک مردم را در مهدی‌شهر مشخص می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، حمیدرضا عبدوس، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان مهدی‌شهر عنوان کرد: از سال ۹۴ تاکنون، 27 کیلومتر سازه بتنی بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستنثیات اشخاص شهرستان مهدی‌شهر نصب شده است.

وی گفت: از مزایای این پروژه، می‌توان به مشخص شدن حدومرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی، تسریع در پاسخگویی به استعلام‌ها، توجیه اقتصادی و فنی مناسب، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلف، تسریع در اجرای مأموریت‌های محوله به یگان حفاظت، کاهش نیروی انسانی لازم برای حفاظت عرصه، قابلیت اجرا در کلیه شرایط آب‌وهوایی کشور و نیز امکان مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد.

فقط ۱۰ درصد مرزها تفکیک شد

حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر نیز با اشاره به نصب بیش از ۲۳۴ عدد بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستثنیات اشخاص در شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: این تعداد به طول ۲۷ کیلومتر نصب شده که فقط ۱۰ درصد از مرز تفکیکی منابع ملی و مستثیات اشخاص را شامل می‌شود.

واحدمطلق مرز اراضی منابع ملی با مستثنیات اشخاص درشهرستان مهدی‌شهر را بیش از ۲۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه در حدومرز اراضی ملی ومستثنیات اشخاص مطابق با نقشه اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اعلام اینکه مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کمربند حفاظتی (بنچ مارک) به این اداره در نظرگرفته شد، افزود: با این اعتبار بیش از ۲۳۴ عدد بنچ مارک در ۲۷ کیلومتردر مناطقی ازروستاهای بندپشت، کوشک درگاه، چاشم، تله، فولادمحله وخطیرکوه کمرود نصب شده است.

پایان پیام/74006/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول