اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

پای درس آقا| ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از آن

رهبر انقلاب می‌فرمایند: مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از فلسطین. برای دستیابی به این هدف والا، کار لازم است، نه حرف. جدی بودن ‌لازم است، نه کارهای نمایشی. صبر و تدبیر لازم است، نه رفتارهای بی‌صبرانه و دچار تلوّن.

پای درس آقا| ادعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از آن

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، طوفان‌الاقصی که حماسه‌ای دیدنی بود؛ موجب شد، بار دیگر میدان نبرد حق و باطل در فلسطین شاهد جنگی بزرگ باشد. انقلاب اسلامی، با تأکید بر نفی هرگونه استعمار و استکبار از ابتدای امر تکلیف خود با اسرائیل را مشخص کرد و آن را «غده سرطانی منطقه» نامید. امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها در کلماتشان موضع خود نسبت به قضیه فلسطین و اسرائیل را مشخص کردند. در ادامه بخشی از سخنان رهبری در این باره را می‌خوانیم.

ظلمی بی‌سابقه در تاریخ 

قصّه‌ پُرغصّه‌ فلسطین و اندوه جان‌کاه مظلومیّت این ملّت صبور، بردبار و مقاوم، حقیقتاً هر انسان آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو را می‌‌آزارد و درد و رنجی انبوه بر دل می‌نشاند. تاریخ فلسطین و اشغال ظالمانه‌‌ آن و آواره کردن میلیون‌ها انسان و مقاومت دلیرانه‌ این ملّت قهرمان، پُر فرازونشیب است. کاوشی هوشمندانه در تاریخ نشان می‌دهد که در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملّت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبود‌ه‌اند که در یک توطئه‌ فرامنطقه‌ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملّتی از خانه و کاشانه‌ خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدان‌جا گسیل شوند؛ موجودیّتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیّتی جعلی بر جای آن بنشیند، امّا این نیز یکی از صفحات ناپاک تاریخ است که همچون دیگر صفحات آلوده، با اذن خدای متعال و یاری او بسته خواهد شد؛چه آنکه‌‌: إِنَّ‌ الْبَاطِلَ کانَ‌ زَهُوقًا. وَ قال: اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبَادِیَ الصَّٰلِحُون. (۱۳۹۵/۱۲/۰۳)

مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از فلسطین

مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از فلسطین. برای دستیابی به این هدف والا، کار لازم است، نه حرف؛ جدی بودن ‌لازم است، نه کارهای نمایشی؛ صبر و تدبیر لازم است، نه رفتارهای بی‌صبرانه و دچار تلوّن.

باید به افق‌های دور نگریست و قدم به ‌قدم با عزم و توکل و امید به پیش رفت. دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و دیگر کشورها، هر یک ‌می‌توانند نقش و سهم خود از این مجاهدت همگانی را بشناسند و باذن الله جدول مقاومت را پُر کنند‌.‌ (۱۳۹۰/۰۷/۰۹)

راه نجات فلسطین نزدیکی به اسلام و قرآن است

راه نجات همه ملت‌های دنیا نزدیکی به اسلام و به قرآن است. راه نجات فلسطین نیز همین است. شما ببینید؛ پنجاه سال است که ‌یک حکومت غاصب در کشور فلسطین تشکیل شده است. در طول این مدّت، مبارزاتی هم انجام گرفت، لیکن به نهایت نرسید. ‌چرا؟ چون در این مبارزات، دین خدا، ایمان اسلامی و حکم قرآنی ملاک نبود. امروز ملت فلسطین با نام اسلام علیه دشمن مبارزه ‌می‌کند و این مبارزه در ارکان دشمن تزلزل ایجاد کرده است. اگر مسلمان‌ها به آن‌ها کمک کنند که این وظیفه قرآنىِ همه است یقیناً این راه کوتاه خواهد شد.

اگر مسلمان‌ها هم کمک نکنند، خود آن‌ها مقاومت و ایستادگی کنند، باز هم پیروز خواهند شد؛ منتها ‌پیروزی در حال غربت و تنهایی سخت‌تر است. برای رفتنِ در فضای زندگی شایسته انسان، مبارزه لازم است. وظیفه همه ‌مسلمان‌هاست که در این مبارزه سهیم شوند و به آن قطعه از پیکر اسلامی که در دست دشمن است، یاری برسانند تا بتوانند آن را ‌پس بگیرند.‌(۱۳۷۹/۰۸/۰۹)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول