اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روسیاهی بهداشت جهانی در غزه، انسانیت مهم است یا لابی قدرت؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سکوت جوامع علمی خیلی جالب است و به عبارتی سازمان بهداشت جهانی روسیاه در این ماجرا شده است؛ آنها باید نشان دهند که انسانیت مهم است یا لابی قدرت؟

روسیاهی بهداشت جهانی در غزه، انسانیت مهم است یا لابی قدرت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی امروز در تجمع کادر درمان در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدام بمباران تنها بیمارستان غزه توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در آنجا فقط ۳۰۰ بیمار دیالیزی متصل به دستگاه و چندین بیمار متصل به ونتیلاتور بود که توسط رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند. 

وی با تاکید بر اینکه انفجار بیمارستان  یک کار غیرانسانی و جنایت جنگی است، گفت: می‌گویند ما از قبل گفته بودیم که بیمارستان را تخلیه کنید؛ مگر می‌شود کادر درمان بیمار را رها کند و بیمارستان را خالی کند؟ 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: رها کردن بیمار بر خلاف موازین تحصیلی و قسم‌های کادر درمان در همه دنیا و یا همه ادیان است.

 وی یادآور شد: این چه حرف سخیفی است که رژیم صهیونیستی می‌گوید؟ آیا این کارها نشانگر این نیست که این‌ها جانی و حیوان هستند؟ 

نقی‌پور تصریح کرد: دیگر جبهه حق و باطل در این جریان شفاف شده است؛ فکرش را بکنید دیگر خود جاستین ترودو ناجوانمرد که همیشه از حرکات غیرانسانی حمایت کرده است این کار را غیرانسانی دانسته است. 

وی افزود: جبهه حق و باطل دیگر بسیار روشن شده است و در این دنیا کسی فکر کند وضعیت هنوز  مبهم است قطعا در تاریخ انسانیت و بشریت روسیاه خواهند بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: ما اساتید و مسؤولان کشوری موضع روشن خود را اعلام کردیم و  سکوت
نمی‌‌کنیم زیرا صحرا کربلایی در خاورمیانه در حال رخ دادن است. 

وی با تاکید بر اینکه اگر ماها از این امتحان سربلند بیرون نیاییم تمام تاریخ منفور یاد خواهیم شد، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورهای عربی از این حالت بی‌غیرتی در بیایند و اقدام عملی کنند و صرفا بیانیه ندهند. 

نقی‌پور بیان داشت: سکوت جوامع علمی خیلی جالب است و به عبارتی سازمان بهداشت جهانی روسیاه در این ماجرا شده است؛ آنها باید نشان دهند که انسانیت مهم است یا لابی قدرت؟ 

وی افزود: بهداشت جهانی اگر سکوت کنند علم در مقابل بشریت شرمنده خواهد بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: امید است با تلاش‌ها و مطالبات این سازمان‌ها وظایف خود را انجام دهند. 

نقی‌پور اضافه کرد: وزیر بهداشت  کشورمان با چند وزیر بهداشت جلساتی تشکیل دادند و اعلام کردند اگر سازمان بهداشت جهانی تعطیل شده است خودمان یک سازمان اسلامی برای حمایت از این مظلومان ایجاد کنیم. 

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تمام کادرش آمادگی کامل دارد برای نجات و انجام کارهای درمانی اعزام شود. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول