اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طرح ولایت؛ عصاره ۷۰سال تلاش علامه مصباح یزدی

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: علامه مصباح یزدی موفق به کشف روابط حوزه‌های گوناگون مختلف دینی با خروجی‌ به‌نام طرح ولایت شد و این عصاره ۷۰سال تلاش ایشان است.

طرح ولایت؛ عصاره ۷۰سال تلاش علامه مصباح یزدی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی ظهر امروز در همایش علامه مصباح یزدی که در شهرستان فریدونکنار برگزار شد، ضمن تسلیت از حوادث و مصائب شهادت مظلومان بی‌پناه توسط دژخیمان صهیونیست این ظالمان کینه‌توز، اظهار کرد: یک قلم از جنایت این رژیم خونخوار بمباران بیمارستانی بود که در پی آن بیش از هزار نفر بیمار و افراد دیگر به خاک و خون غلطیدند.

وی افزود: امروز ندای یا للمسلمین از سرزمین قدس و غزه به گوش جهانیان به‌خصوص مسلمین بلند است و می‌رسد همه ما وظیفه داریم حمایت کنیم، در ایران اسلامی در این ایام داوطلب برای رفتن به غزه زیاد است که ریشه در همان روحیه انقلابی زنده و بالنده در بین ملت ما دارد.

محمدی‌لائینی با اشاره به برگزاری برنامه تجمع در محکومیت از ظلم به مظلومان فلسطینی و غزه‌ای در شهرهای مازندران، تصریح کرد: این همایش بین‌المللی در پاسداشت افکار بلند استاد نام‌آشنا و نام‌آور علامه آیت الله مصباح یزدی است که در محور سیره‌شناسی این بزرگوار در حوزه مطالعات اسلامی به همت نهادهای برگزارکننده برگزار شد.


نماینده ولی فقیه در مازندران از دکتر علی مصباح فرزند علامه مصباح یزدی باعنوان یک شخصیت فرهیخته علمی یاد و بیان کرد: پس از آن استاد ارزشمند هم موسسه به‌خوبی می‌چرخد و هم با جا گذاشتن دو آقازاده دانشمند فرهیخته درب این مکتب همچنان باز است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مطالعات علامه مصباح این بود که ایشان در فکر یافتن ارتباط منطقی بین حوزه‌های مختلف تعالیم و معارف دینی بودند.

محمدی‌لائینی با اشاره به بازدید علامه مصباح یزدی از یکی از موسسات مطالعات اسلامی، اضافه کرد: در این بازدید فرمودند که در معارف دین سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام وجود دارد، اما تعالیم دین در درون خودشان دارای یک ارتباط منطقی روشن و اساسی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: علامه موفق به کشف روابط حوزه‌های گوناگون مختلف دینی با خروجی "طرح ولایت" شدند و این عصاره ۷۰سال تلاش است، که در ۶ حوزه شامل سه بخش حوزوی سه بخش فلسفی دسته بندی شده؛ معرفت شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست؛ تا پایانش فلسفه ولایت فقیه که با نگاه سیستماتیک به معارف دینی به کشف روابط حوزه‌های مختلف و دسته‌بندی و طبقه‌بندی همراه است.

امام جمعه ساری در پایان با اشاره به فرموده‌های علامه مصباح یزدی، گفت: استاد علامه حاصل کار ۷۰سال کار علمی را در قالب طرح ولایت که در طول هفت هفته به اساتید و طلاب آموزش داده می‌شود، ارائه داد و آن را قدمی در زنده نگهداشتن نور یا همان اسلام دانست.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول