اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رئیس کمیسیون امنیت مجلس:آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اقدامات ضدبشری باید محاکمه شوند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جنایت هولناک را باید جنایت قرن نامید، قطعا شریک اول حامیان رژیم صهیونیستی آمریکا است باید آمریکا و صهیونیست‌ها در دادگاه‌های جهانی به خاطر اقدامات ضد حقوق بشری‌شان محاکمه شوند.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس:آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اقدامات ضدبشری باید محاکمه شوند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه،26 مهر) مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در واکنش به جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی گفت: شهادت صدها زن و کودک و مرد بی‌دفاع فلسطینی را در پی حمله رژیم صهیونیستی در بیمارستانی در غزه به آزادی‌خواهان و ملت‌های مستقل و مردم عزیز ایران تسلیت می‌گویم بیمارستانی که باید امن و پناهگاه مجروحان باشد.

وی اضافه کرد: اتفاقی که در روزهای گذشته در باریکه غزه رخ داد دل همه آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد اما نقطه اصلی و پایانی انفجار بیمارستان غزه بود که باعث کشتار صدها مجروح آن هم غالبا کودک و زن بود. این خط بطلانی بر همه مجامع حقوق بشری کشید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در شب گذشته نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشر غربی‌ها و آمریکا بود آنهایی که دنبال حقوق حیوانات هستند، حقوق انسان‌هایی را ندیدند که به بیمارستان پناه بردند و دنبال بهبود جراحاتشان بودند.

جلال‌زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه ارکان خود و مجلس شورای اسلامی این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند؛ این جنایت زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو مبنی بر بهبود سرنوشت زخمی‌ها و مجروحان نظامی و غیرنظامی را در بالاترین سطح زیرپا گذاشت و نادیده گرفت. همچنین لگدمال کردن حقوق بین‌الملل و حتی عرف بین‌المللی بود جنایاتی که حتی داعش در سال‌های گذشته مرتکب نشد را رژیم صهیونیستی در غزه انجام شد.

وی تاکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات مطلقا فلسطینی بود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آنها در دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دل همه ملت‌ها از حادثه دیشب به درد آمد، اضافه کرد: همانطور که جنبش حزب‌الله اعلام کرد دیگر وقت بیانیه، صحبت و مصاحبه گذشته و مردم دنیا به خصوص جهان اسلام باید با اعلام انزجار نسبت به انجام اقدامات عملی در تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی روی آورند و وارد میدان شوند و در نتیجه رساندن عملیات طوفان‌الاقصی رود پیدا کنند.

وی ادامه داد: قطعا صهیونیست‌ها باید منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند، دیگر نباید هیچ اسرائیلی و آمریکایی در منطقه احساس امنیت کند.

جلال‌زاده اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته تلفنی با همتایان خود در کشورهای اسلامی صحبت کردند، همچنین در نشست فوق‌العاده روسای مجالس کشورهای اسلامی حضور پیدا کردند که این نشست با محوریت جمهوری اسلامی تشکیل شد و نزدیک به ۲۰ رئیس مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس مجامع کشورهای اسلامی در آن شرکت کردند.

جلال‌زاده همچنین بیان کرد: آنچه امروز برای مردم غزه مهم است، حمایت جهانی از آنهاست. این جنایت هولناک را باید جنایت قرن نامید، قطعا شریک اول حامیان رژیم صهیونیستی آمریکا است باید آمریکا و صهیونیست‌ها در دادگاه‌های جهانی به خاطر اقدامات ضد حقوق بشری‌شان محاکمه شوند.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول