اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دیدار نخبگان| دیدار با رهبر انقلاب برایم از هر کنفرانس علمی با ارزش‌تر بود

«مریم زارع»، عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر و یکی از سخنرانان دیدار روز گذشته نخبگان با رهبر انقلاب بود که درگفتگو با فارس از حال و هوای این دیدار گفت.

دیدار نخبگان| دیدار با رهبر انقلاب برایم  از هر کنفرانس علمی با ارزش‌تر بود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، صبح امروز رهبر معظم انقلاب با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور دیدار داشتند. در این دیدار تعدادی از نخبگان کشور به بیان نکات خود درباره موضوعات مختلف پرداختند. «مریم زارع»، عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر یکی از سخنرانان این دیدار بود که در صحبت‌های خود به موضوع «به روزرسانی دستورکارهای حوزه مدیریت آلودگی هوا و اصلاح نظام توزیع یارانه‌های حوزه انرژی» پرداخت. با وی گفتگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

درباره سوابق علمی خود و علت عضویت در بنیاد ملی نخبگان بفرمایید.

زارع: من سال 85 در رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده و بعد از پایان دوره کارشناسی، به دلیل بالا بودن معدلم، بعد از قبولی در کنکور طریق استعدادهای درخشان، مقطع ارشد و مقطع دکتری  همین رشته و دانشگاه گذارندم.

در سال 98 دفاع دکتری را با نمره عالی انجام دادم و بلافاصله وارد مقطع پسادکتری در دانشگاه شریف شدم. از مقطع ارشد در حوزه مدیریت آلودگی هوا پژوهش کردم و در ده سال اخیر به واسطه پژوهش‌های تعریف شده، با کشورهای اروپایی مثل سوئیس، آلمان، فرانسه، آمریکا کانادا مکاری مشترک داشتم.  در حال حاضر نیز به‌عنوان راهبر طرح بنیاد ملی نخبگان همکاری می‌کنم.

از چه طریقی برای سخنرانی امروز در حضور رهبر انقلاب انتخاب شدید؟

زارع: برای سخنرانی هم مطابق روال هرساله یک فراخوان اعلام شد و موضوعات و متن سخنرانی‌ها پس از ثبت در سامانه و داوری آن‌ها و برگزاری چند جلسه تایید می‌شوند. موضوعی که من پیشنهاد داده بودم به آلودگی هوا مربوط بود و با توجه به گستردگی و اهمیت این موضوع، سخنرانی من تایید شد.

برای من بزرگ ترین فرصتی بود که تجربه کردم و برای من از تمام کنفرانس‌های دنیا مهم‌تر بود چرا که اعتقاد دارم رهبری از تاثیرگذارترین افراد قرن حاضر در جهان هستند.

واکنش رهبر انقلاب به سخنرانی شما چه بود؟

زارع: به نظر من رهبری صحبت‌های من را تایید کردند و درباره اهمیت محیط زیست و ورود حاکمیت به موانع محیط زیستی و موضوع آلودگی هوا صحبت کردند.

مهم ترین بخش سخنان امروز رهبری از نظر شما چه بود؟

زارع: مهم‌ترین بخش سخنان ایشان، موضوع آیین نامه‌های ارتقا و تبدیل وضعیت بود؛  چرا که در حال حاضر هر کسی که عضو هیئت علمی می‌شود به صورت مدام باید به دنبال ارتقا و تبدیل وضعیت با نوشتن مقالات متعدد باشد و فرصتی برای حل مسائل کشور در حوزه تخصصی خود پیدا نمی‌کند. بخش دیگری از سخنان رهبری که برای من مهم بود،بحث فلسطین و دفاع از مظلوم بود. ایشان حجت را بر همه تمام کردند و همه را موظف به روشنگری در فضای فعلی کشور دانستند.

 

در ادامه سخنرانی مریم زارع در حضور رهبر انقلاب را ببینید:

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول